Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

130 شبکه مراقبت وضعیت سن غلات در مزارع کشاورزی استان قزوین را رصد می کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : 130 شبکه مراقبت ؛ پایش عوامل خسارتزای گندم به ویژه سن غلات در مزارع کشاورزی استان را بر عهده دارند.

130 شبکه مراقبت وضعیت  سن غلات در مزارع کشاورزی استان قزوین را رصد می کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین مجید اسماعیلی در جلسه ای که به صورت ویدئو کنفرانس با معاون سازمان حفظ نباتات کشور انجام شد، با بیان این مطلب افزود : از این تعداد  شبکه   95 شبکه مراقبت در سطح پهنه های مراکز جهاد کشاورزی و 35 شبکه در سطح ستاد سازمان و شهرستانها  تشکیل شده است .

وی اظهار کرد: عملیات پایش سن غلات از اوایل اسفند ماه سال 98  توسط شبکه های مراقبت و پایش مزارع در سطح استان آغاز  شده است .

اسماعیلی تصریح کرد:  ریزش سن غلات در 8 فروردین ماه سال جاری در شهرستان بوئین زهرا آغاز شده است .

وی اضافه کرد : شبکه مراقبت استان درطول ایام تعطیلات نوروز به عنوان حافظان تامین امنیت غذایی جامعه در سطح مزارع استان ؛ پایش عوامل خسارتزای گندم را برعهده داشتند.

این مقام مسئول پیش بینی کرد :  در سال زراعی جاری در سطح 47 هزار هکتار  عملیات  شیمیایی مبارزه با  سن مادر و 71 هزار هکتار مبارزه  بر علیه پوره سن ؛  انجام شود .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : استان قزوین طی دو سال  گذشته در امر مبارزه با سن غلات در سطح کشور دارای جایگاه ویژه ای  است  که  این امر  در نهایت منجر به این شد که در سال گذشته میزان سن زدگی استان 32 صدم درصد کاهش یابد .

اسماعیلی یاد آور شد : در سال زراعی جاری 189 هزار و 456 هکتار کشت غلات پاییزه در مزارع کشاورزی استان انجام شده است .

وی اضافه کرد : از این میزان 154 هزار و 454 هکتار گندم و 35 هزار هکتار جو می باشد که نسبت به سال زراعی گذشته 6 درصد افزایش سطح زیر کشت گندم و 14 درصد افزایش سطح زیر کشت جو را داریم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید