Iranian Agriculture News Agency

تولید بادمجان سبز و طلایی در شهرستان شاهین شهر و میمه

حمیدرضا شفیعی از کشاورزان پرکار و ساعی شهرستان شاهین شهر و میمه موفق به تولید بذر بادمجان زرد رنگ و پر محصول به شکل دلمه‌ای شد .

تولید بادمجان سبز و طلایی در شهرستان شاهین شهر و میمه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مصطفی عباسی مدیر جهادکشاورزی شهرستان گفت : این محصول پس از انجام تحقیقات لازم توسط موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال کشور موفق به دریافت گواهینامه ثبت رقم گیاهی با نام بادمجان سبز و طلایی شفیعی از این موسسه شد.این رقم از بادمجان به شکل دلمه ای با سایز متوسط و بزرگ ، با رنگ میوه سبز، زرد و طلایی و گوشت میوه سفید و محفظه دانه نسبتاً کوچکی دارد و میزان دانه میوه های سبز رنگ کمتر و خوش طعم تر و شیرین‌تر از بادمجان های معمولی است.

وی افزود : این محصول حجم بوته بسیار خوبی داشته و وزن آن حداکثر به یک و نیم کیلوگرم می‌رسد و نسبت به آفات و بیماری ها مقاومت بالایی داشته و با توجه به آزمایشات انجام شده سرشار از خواص پروتئین  ، نشاسته  ، آهن ، روی ، منگنز ، پتاسیم و کلسیم می باشد. این محصول در زمان رسیدن از سبز به زرد و طلایی تغییر رنگ داده و می‌توان از تمامی رنگ های آن استفاده کرد. 

 این نوع بادمجان به دلیل جذابیت بالای فرم و رنگ  و همچنین عملکرد بالا و خوش طعم بودن می تواند نظر بسیاری از خریداران را جلب کند. 

حمیدرضا شفیعی باهدف حمایت از جوانان مشتاق و فعال در حوزه کشاورزی و انتقال تجربیات و مشاوره آنها تا رسیدن به موفقیت امیدوار است با توسعه کشت این رقم از بادمجان در فضای باز و کشت در گلخانه باعث اشتغال زایی افراد زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید