Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد:

تسهیل خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرکرد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت :سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و رفع موانع تولید، ایجاد شده و موجب به روز رسانی آمار پایه بخش کشاورزی و دستیابی به اطلاعات دقیق بهره‌برداران در کلیه زیر بخش‌ها می‌شود.

تسهیل خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: تعداد 20 کارشناس مروج مسؤول پهنه در 42 پهنه تولیدی شهرستان شهرکرد، کار خدمات‌رسانی به بهره‌برداران بخش کشاورزی را انجام می‌دهند.

فرهاد رفیعی افزود: با اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی، 42 پهنه تولیدی در این شهرستان مشخص گردیده است که 20 نفر از کارشناسان، با عنوان مروجین مسؤول پهنه تولیدی، کار خدمات‌رسانی به بهره‌برداران پهنه تولیدی خود را انجام می‌دهند.

وی گفت: این کارشناسان کار ثبت اطلاعات 7956 نفر از بهره‌برداران بخش کشاورزی شهرستان در سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی را پیگیری می‌کنند که در کلیه زیر بخش‌ها شامل زراعت، باغبانی، شیلات و آبزیان، دام و طیور و صنایع کشاورزی می‌باشند.

رفیعی ادامه داد: ثبت اطلاعات دقیق بهره‌برداران، جریان خدمات‌دهی به آنان را تسهیل می‌کند و همچنین با توجه به اهمیت ثبت و تکمیل اطلاعات در سامانه، کلیه خریدهای تضمینی و طرح‌های آمارگیری بخش کشاورزی از طریق این سامانه انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد خاطر نشان کرد: تجمیع  آمار و اطلاعات ثبتی می‌تواند به عنوان آمارنامه محصولات کشاورزی استان لحاظ گردد.

فرهاد رفیعی با تأکید بر اهمیت آمار و لزوم دستیابی به اطلاعات دقیق واحدهای تولیدی در برنامه‌ریزی‌ها، تصریح کرد: سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و رفع موانع تولید، ایجاد شده و موجب به روز رسانی  آمار  پایه بخش کشاورزی و دستیابی به اطلاعات دقیق بهره‌برداران در کلیه زیر بخش‌ها می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید