Iranian Agriculture News Agency

معاون استاندار سمنان:

ورود و خروج دام به مراتع استان سمنان مستلزم نظارتی جدی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: دارا بودن پروانه چرا در مراتع استان سمنان شرط لازم برای صدور مجوز تردد و ورود عشایر غیربومی به این استان است.

ورود و خروج دام به مراتع استان سمنان مستلزم نظارتی جدی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سمنان، حبیب‌الله خجسته پور بعدازظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت کوچ عشایر استان سمنان که در سالن کوثر استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: ورود و خروج دام به مراتع استان سمنان مستلزم نظارتی جدی است.

وی سلامت دام ارتباطی مستقیم با سلامت انسان دارد افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اوضاع و احوال این روزهای کشور و استان و لزوم مدیریت اوضاع در بخش‌های مختلف لازم این به مسائل ورود و خروج دام به استان سمنان با جدیت نظارت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان عشایر استان سمنان را از فعال‌ترین تولیدکنندگان در سطح استان و کشور دانست و گفت: باید در 2 ماه آینده که فصل جابجایی بین ییلاق و قشلاق نیز هست، در زمینه صدور مجوز تردد دام عشایر در داخل استان هماهنگی‌های لازم با منابع طبیعی و آبخیزداری استان انجام شود.

خجسته پور بر گندزدایی و ضدعفونی کردن آبشخورهای مشترک دام از سوی اداره کل امور عشایر و محیط‌زیست استان سمنان تأکید کرد.

وی ضدعفونی آبشخورهای دام را برای تأمین سلامت وحوش و دام بسیار ضروری دانست و در ادامه بر حضور نیروی انتظامی در کنار منابع طبیعی در مسیر فیروزکوه و مراتع این منطقه با هدف مدیریت و نظارت بر تردد دام تأکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در مورد اقدامات انجام‌شده در سطح استان سمنان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در مرحله مدیریت بیماری کرونا بسیار موفق عمل کرده‌ایم و این روند باید تا ریشه‌کن شدن کامل این ویروس خطرناک تداوم یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید