Iranian Agriculture News Agency

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

مبارزه با کانون‌های ملخ درسطح 155 هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ در سطح 155 هکتار عرصه های منابع طبیعی و اراضی کشاورزی بخش طارم سفلی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، مجید اسماعیلی افزود: با توجه شرایط جوی مبارزه  با آفت مبلخ  از اوایل فروردین ماه سال جاری  توسط 5 اکیپ آغاز و پیش بینی می شود در سطح 15 هزار هکتار مبارزه با ملخ در استان انجام شود که مهمترین کانون آن  در بخش طارم سفلی  شهرستان قزوین است.

وی اظهار کرد: همچنین امسال عملیات ردیابی، دیده بانی و پایش ملخ در سطح 60 هزار هکتار  از کانون های این آفت عمومی  انجام می شود.

اسماعیلی عملیات کنترل ملخ از اوایل فروردین‌ماه سال جاری در بخش طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین آغازشده و پیش‌بینی می‌شود تا اواخر خردادماه ادامه یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به این که ملخ های موجود در منطقه از نوع مراکشی ، شاخه بلند البرز و ایتالیایی است  گفت : عمده مبارزه با آفت ملخ مربوط به ملخ مراکشی است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به اقدامات به‌موقع و پیشگیرانه؛ تاکنون خسارت آفت ملخ به باغات و مزارع استان وارد نشده است.

این مقام مسئول در پایان به کشاورزان توصیه کرد: به‌محض مشاهده ملخ در اماکن؛ نسبت به اطلاع‌رسانی به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مربوطه اقدم کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید