Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

خرید تضمینی مرغ در مازندران

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مرغ بصورت تضمینی از مرغداری‌های استان خریداری می‌شود.

خرید تضمینی مرغ در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شیوع کرونا به بسیاری از واحد‌های صنعتی، تجاری و اقتصادی کشور خسارت زد، اما بخش کشاورزی بجز در بخش طیور و پرورش مرغ تاکنون خسارت چندانی از شیوع کرونا ندیده است.

شهیدی فر با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مازندران برای ساماندهی و تنظیم بازار داخلی، خرید مرغ را از هفته گذشته از کشتارگاه‌ها آغاز کرده است، افزود: ۱۳۰۰ تن مرغ تاکنون از کشتارگاه‌های استان به قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار تومان خریداری شده است.

وی گفت: خرید مرغ مازاد مرغداران ادامه دارد و شرکت پشتیبانی امور دام کشور هیچ محدودیتی در این خصوص ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص مشکل کنونی مرغداران مازندرانی گفت: بر اساس قانون، شرکت پشتیبانی امور دام مرغ‌ها را باید از کشتارگاه‌ها خریداری کند، اما با توجه به شرایط پیش آمده برنامه خرید مرغ از مرغداران نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: بر اساس این برنامه که احتمالا فردا در کارگروه تخصصی استانی مصوب می‌شود شرکت پشتیبانی امور دام استان موظف است ۵۰ درصد خرید روزانه خود را از تولیدکننده مرغ و ۵۰ درصد را از کشتارگاه‌ها انجام دهد.

شهیدی فر گفت: روزانه تا ۲۰۰ تن مرغ مازاد اکنون از کشتارگاه‌های استان خریداری می‌شود که با تصویب این برنامه خرید روزانه ۱۰۰ تن سهم مرغداران و ۱۰۰ تن نیز سهم کشتارگاه‌ها خواهد بود.

به گفته وی در این طرح مرغ زنده کیلویی ۸ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ کشتار شده کیلویی ۱۳ هزار تومان خریداری می‌شود تا مشکلات مرغداران کمتر شود.

 
 
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید