Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20 درصدی صدور مجوز خروج دام از خراسان شمالی

کارشناس مسئول قرنطینه اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: صدور مجوز برای خروج دام سبک از این استان در سال 98 نسبت به سال پیش از آن، ۲۰ درصد افزایش یافت.

افزایش 20 درصدی صدور مجوز خروج دام از خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، ابراهیم تقوایی مقدم گفت: سال گذشته، ۳۹۱ هزار و ۵۱۴  رأس دام سبک زنده، با دریافت مجوزها و گواهی های بهداشتی لازم، از استان خارج شد. وی خاطرنشان کرد: در این مدت هم چنین 4 هزار و ۵۱۸ رأس دام سنگین با دریافت مجوزهای لازم، از استان خارج شد.

وی تصریح کرد: از دامداران و مردم انتظار می رود، برای کنترل بیماری ها و جلوگیری از انتقال آن و نیز پیشگیری از مخاطرات بهداشتی، از خروج غیرمجاز دام و فرآورده های دامی خودداری کنند. وی افزود: برای کنترل محموله های دام، پست قرنطینه دامپزشکی در محور چمن بید شهرستان مانه و سملقان شبانه روز فعال است و برای کنترل ورود دام به استان نیز پست های قرنطینه ای موقت در محورهای مختلف ارتباطی استان فعال می شود. وی دلیل افزایش صدور مجوز برای جابه جایی دام ها را افزایش کنترل ها ترددهای ورود و خروج دام در استان دانست.

وی هم چنین خاطرنشان کرد: این اداره کل در سال گذشته، گواهی بهداشتی حمل ۱۶ هزار و ۶۶۸ تن شیر خام، ۹ تن عسل و بیش از ۶۰ هزار جلد پوست دام را صادر کرد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید