Iranian Agriculture News Agency

خرید بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان گیلان

در پی کاهش تقاضا خرید بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان گیلان انجام گرفت.

خرید بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان گیلان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در پی شیوع کرونا و تعطیل شدن هتل ها، رستوران ها و عدم حضور مسافر به استان با کاهش تقاضا برای مرغ مواجه شدیم، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام تا کنون بیش از ۷٠٠ تن مرغ مازاد را از مرغداری های استان خریداری کرده است.

علی اکبرنژاد با اشاره به بحران اخیر (شیوع ویروس کرونا) و کند شدن بارگیری نهاده ها در بخش دام و طیور از مبادی به استان اظهار کرد: با پیگیری این سازمان و به منظور تامین نیاز تولیدکنندگان از اول اسفند ماه سال جاری تاکنون از محل ذخایر استانی شرکت پشتیبانی امور دام به میزان ۱۵ هزار تن ذرت، ٢٠٠٠ تن سویا، ٣٠٠٠ تن جو و ٥٠٠٠ تن سبوس جمعا به میزان ۲۵هزار تن نهاده بین تولیدکنندگان بخش دام و طیور استان توزیع کرده است.

معاون بهبود تولدت دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تصریح کرد: به دلیل نزدیک شدن به سال نو و پیش بینی ورود مسافران به استان گیلان، جوجه ریزی واحدهای مرغ گوشتی استان در نیمه دوم بهمن و نیمه اول اسفند افزایش یافته بود که متاسفانه به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از ویروس کرونا، عدم ورود مسافران، تعطیل شدن رستوران ها، هتل ها و مراسمات را به همراه داشت.

وی با بیان اینکه، این مشکلات سبب کاهش تقاضا برای مرغ و افزایش عرضه شد که کاهش قیمت مرغ زنده و لاشه را حتی زیر قیمت مصوب تعزیرات داشت، افزود: این امر موجب ضرر و زیان به مرغداران شده است.

اکبرنژاد با اشاره به اقداماتی که از طرف شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید مازاد تولید مرغ استان به قیمت مصوب انجام شده است، گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران استان خریداری شده و این روند فعلا ادامه دارد.

اکبرنژاد در ادامه با بیان اینکه همچنین هر ۳ مورد نهاده دامی ذرت، جو و کنجاله سویا در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته است و در خصوص تأمین نهاده مشکلی نداریم، اضافه کرد: توزیع نهاده ها در سامانه بازارگاه عرضه می شود و هیچ محدودیتی در فروش نهادها نداریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: استان گیلان دارای ٨٢٠ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ١٩ میلیون قطعه در دوره داشته و با تولید سالیانه حدود ١٧٠ هزار تن ۱٠ درصد مرغ کشور را تولید می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید