Iranian Agriculture News Agency

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی

برخورد با عاملان کشتارهای غیرمجاز و کنار جاده‌ای توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان غربی

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان غربی از کشف ،ضبط و معدوم سازی مقدار 700 کیلو گرم گوشت گاوی و گوسفندی از عاملان کشتارهای غیر مجاز در سطح استان خبر داد.

برخورد با عاملان کشتارهای غیرمجاز و کنار جاده‌ای توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، غلامرضا ملکی با اعلام این خبر اظهار کرد: کشتار و عرضه غیر مجاز و غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی  یقینا تهدید جدی علیه بهداشت عمومی و سلامت غذایی مردم محسوب گردیده و اداره دامپزشکی استان با تمام توان در راستای مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از آلودگی های میکروبی نظیر کرونا ویروس از طریق فراورده های خام دامی و عرضه غیر بهداشتی با هر نوع کشتار غیرمجاز و کنار جاده ای دام ها برخورد جدی می کند.

وی گفت : در راستای نظارت های ستادی دامپزشکی استان در طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی  و  همچنین  جهت پیشگیری و مقابله با مخاطرات بهداشتی ناشی از الودگی های میکروبی از طریق فرآورده های خام دامی ،اکیب نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در چند روز اخیر توسط گشت های میدانی در محور جاده نازلو واقع درشهرستان ارومیه از دو واحد قصابی مقدار 700 کیلو گرم گوشت قرمز گاوی و گوسفندی را کشف و ضبط کردند.

ملکی افزود :  این مقدار فرآورده خام دامی به علت کشتار خارج از کشتارگاه دام و همچنین الودگی های ثانویه با هماهنگی مامورین نیروی انتظامی معدوم سازی و از چرخه مصرف خارج شد.

 وی تصریح کرد: کشتار غیرمجاز دام حتی در حد کشتار یک مورد دام هم ،در شرایط کنونی تهدید  علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب می شود  و چون مصرف کنندگان و همچنین قصابان مستقیم با لاشه‌های کشتاری در تماس می باشند، باعث انتشار بیماری های میکروبی می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان از شهروندان درخواست کرد، ضمن عدم مصرف گوشت‌های بدون مهر و لیبل دامپزشکی، موارد کشتار غیرمجاز را به اداره کل دامپزشکی به شماره تلفن ۱۵۱۲ گزارش کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید