Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد:

رصد و پایش مزارع کلزا شهرستان شهرکرد

فرهاد رفیعی گفت:بیش از ۶۰ درصد مزارع کلزای شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفته است که از نظر تغذیه گیاهی، آفات به ویژه شته مومی و لارو سوسک منداب و همچنین علف‌های هرز مورد بررسی قرار گرفتند

رصد و پایش مزارع کلزا شهرستان شهرکرد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،فرهاد رفیعی مدیر جهادکشاورزی شهرکرد گفت: کشت کلزا از شهریور پارسال در مزارع حوزه عمل مراکز پنجگانه این شهرستان انجام شده است که بیشترین سطح زیر کشت متعلق به مراکز جهاد کشاورزی فرخ شهر و حومه شهرکرد است.

او افزود: بیش از ۶۰ درصد مزارع کلزای شهرستان مورد رصد و پایش قرار گرفته است که از نظر تغذیه گیاهی، آفات به ویژه شته مومی و لارو سوسک منداب و همچنین علف‌های هرز مورد بررسی قرار گرفتند و ضمن تماس با کلزاکاران، توصیه‌های کارشناسی در خصوص زمان و نحوه مبارزه با علف‌های هرز، آفات و کوددهی سرک ارائه گردید.

رفیعی اضافه کرد: خسارت وارده به کلزا در شهرستان شهرکرد عموماً در اثر سرمازدگی، علف‌های هرز و آفات است که در صورت عدم مدیریت و مبارزه به موقع، به محصول کلزا خسارت جبران ناپذیری وارد می‌شود.

او ادامه داد: دانه کلزا حاوی ۴۰ تا ۴۵ درصد روغن و کنجاله آن حاوی ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین است و روغن کلزا جزو با کیفیت‌ترین روغن‌های خوراکی محسوب می‌شود و پروتئین موجود در کنجاله کلزا در تغذیه دام و طیور استفاده می‌گردد.

رفیعی گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که مشارکت کشاورزان در کشت آن موجب می‌شود دولت بخشی از نیاز کشور به روغن را در داخل کشور تأمین کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید