Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ساری خبر داد

فعالیت 20 بانک نشا در ساری

مدیر جهاد کشاورزی ساری با بیان اینکه 20 بانک نشا در شهرستان ساری فعال هستند، گفت: امکان استفاده از ماشین آلات کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج از مهمترین اهداف ایجاد این بانک است

فعالیت 20 بانک نشا در ساری

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، رضا پورفلاح از تخصیص 88 میلیارد و 500 میلیون ریال برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی این شهرستان در سال 98 خبر داد و گفت: 188 درصد این اعتبار جذب و 229 نفر موفق به دریافت 92 دستگاه تراکتور، 79 دستگاه کمباین برنج، 33 دستگاه نشاگر برنج، 18 دستگاه تیلر و 54 دستگاه انواع ادوات و دنباله بند ها شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به مزایای ایجاد بانک نشاء برنج اظهار کرد: استفاده از متخصصان بخش کشاوزی برای تهیه و تولید نشاء سالم و عاری از آفت و بیماری و صرفه جویی در میزان بذر مصرفی و هزینه‌ های تهیه نشاء و تولید برنج، باعث افزایش راندمان تولید می شود.

وی با بیان اینکه 20 بانک نشا در شهرستان ساری فعال هستند، ادامه داد: امکان استفاده از ماشین آلات کشاورزی و توسعه کشت مکانیزه برنج از مهمترین اهداف ایجاد این بانک است.

پورفلاح اضافه کرد: با بکارگیری دستگاه مکانیزه، هزینه مرزکشی و نشاکاری در شالیزارها کاهش می یابد و در شرایط کنونی برای پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بهترین راه برای انجام فعالیت های بخش کشاورزی، استفاده کمتر از کارگران و کشت و کار مکانیزه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید