Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان

کشت بهاره در مزارع کردستان آغاز شد

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کشت بهاره محصولات کشاورزی در حدود 157 هزار هکتار از اراضی این استان آغاز شد.

کشت بهاره در مزارع کردستان آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، محمدصالح احمدی اظهار داشت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع استان با حدود ۱۵ تنوع محصول زراعی و جالیزی انجام می‌شود و محصول نخود با حدود ۱۰۰ هزار هکتار بیشترین میزان سطح کشت بهاره را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: سیب زمینی با هفت هزار هکتار، گلرنگ با سه هزار هکتار، خیار با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار، گوجه فرهنگی با یک هزار و ۵۰۰  هکتار و چغندر قند با حدود یک هزار هکتار در رتبه های بعدی کشت بهاره قرار دارند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: هندوانه، بادمجان، خربزه و برخی محصولات جالیزی دیگر نیز توسط بهره برداران کردستانی در فصل بهاردر اراضی کشت می‌شود.

وی یادآور شد: کشت‌های بهاره سال ۹۹ به علت بارش‌های مناسب به صورت زود هنگام نخود، عدس و گلرنگ در سطح استان شروع شده و تاکنون بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی زیر کشت این محصولات قرار گرفته و با فروکش کردن بارندگی ها این روند تا پایان اردیبهشادامه دارد.

احمدی تاکید کرد: همچنین ۶۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در پاییز سال ۹۸ زیر کشت محصولات زراعی گندم، جو، نخود، کلزا، ماشک رفته است.

وی گفت: در این کشت‌ها گندم ۵۹۰ هزار هکتار، جو ۳۱ هزار هکتار، کلزا یک هزار و ۱۰۰ هکتار، نخود )پاییزه و انتظاری) یک هزار و ۱۰۰ هکتار،  ماشک و خلر ۷۵ هکتار سهم دارد که علیرغم کاهش بارندگی‌ها، بدلیل پراکنش مناسب و شروع زود هنگام بارش‌های پاییزه وضعیت سبز و رویشی مناسبی در مزارع استان وجود دارد.

کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که این جامعه سالانه حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند که ۳۲۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید