Iranian Agriculture News Agency

استاندار کردستان

بخش کشاورزی باید توام با ایده‌های نو باشد

ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی ضروری است

استاندار کردستان گفت: بخش کشاورزی باید توام با تحول و ایده‌های نو باشد و روند رو به رشد این حوزه در هیچ زمانی نباید متوقف شود.

بخش کشاورزی باید توام با ایده‌های نو باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، بهمن مرادنیا در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه بخش کشاورزی باید توام با تحول و ایده‌های نو باشد، اظهار کرد: روند رو به رشد این حوزه در هیچ زمانی نباید متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان علیرغم وجود مشکلات و زمین‌های دیم توانسته‌اند رتبه دوم کشور در تولید گندم را حفظ کنند و قطعا می‌توانیم با تلاش بیشتر شرایط را بهبود ببخشیم.

به گفته استاندار کردستان، در حال حاضر سالانه ۱۰۰ هزار تن گوشت سفید در استان تولید می‌شود که ۴۵ هزار تن آن در استان مصرف می‌شود و 55 هزار تن مابقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود.

مرادنیا با بیان اینکه این میزان تولید مازاد بر مصرف گوشت سفید در استان نشان از برنامه‌ریزی و درایت در این حوزه است، گفت: امسال باید متفاوت از سال قبل عمل شود، از همه مدیران و کارکنان جهاد کشاورزی می‌خواهم کماکان با روحیه جهادی در تولید پیش‌قدم و پیشرو باشند.

ضرورت ترویج شیوه‌های نوین کشاورزی در استان

استاندار کردستان با تاکید براینکه طرح‌های پیشران کشاورزی شامل افزایش تولید گوشت قرمز، توسعه باغات و تبدیل اراضی دیم به آبی به سرعت باید محقق شود، اذعان داشت: مدیران جهاد کشاورزی باید شیوه‌های نوین کشاورزی برای افزایش تولید و درآمد مردم را ترویج کنند.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: از هیچ تلاشی در راستای رونق بخش کشاورزی دریغ نخواهیم کرد.

مرادنیا در ادامه از رئیس سابق جهاد کشاورزی استان به عنوان مدیر با برنامه نام برد و گفت: همین برنامه داشتن موجب پیشرفت و موفقیت می‌شود.

وی گفت: داشتن برنامه و حرکت براساس آن موجب شده که کردستان در بسیاری از بخش‌ها از جمله دام و طیور و غیره رتبه‌های خوبی را در سطح کشور به دست آورد.

استاندار کردستان تصریح کرد: ظرفیت استان برای توسعه در بخش کشاورزی است این بخش همواره باید با تحول و فکر نو باشد و امروز این بخش با سه ماه آینده آن برابر نباشد.

وی در پایان گفت: استان کردستان رسالت سنگینی در بخش کشاورزی به عهده دارند همه باید برای رونق این بخش تلاش کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید