Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اعلام کرد:

بیش از 10 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی و سیل در استان همدان

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون مزارع و باغات این استان بیش از 10 میلیارد تومان خسارت دیدند.

بیش از 10 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی و سیل در استان همدان

احد ظفری در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ایانا در همدان گفت: خسارات باغات و مزارع استان همدان به دلیل وقوع سرمازدگی و سیل بوده است.

وی اضافه کرد: به دلیل سرمای چهارم فروردین ماه امسال و بارش برف دو شهرستان همدان و ملایر بیشترین میزان خسارت را گزارش کردند.

وی افزود: در شهرستان همدان ۳۲۳ هکتار  و در شهرستان ملایر ۱۷۳ هکتار از اراضی باغی خسارت دیدند که در مجموع معادل ۴۹۶ هکتار بوده است.

ظفری ادامه داد: همچنین به دلیل جاری شدن سیل نیز کانال های انتقال آب در ملایر و همچنین در مجموع ۹ هکتار اراضی زیر کشت محصول سیر و دیگر محصولات زراعی در سطح استان خسارت دیدند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان همدان تصریح کرد: برآورد نهایی خسارت مزارع و باغات از ابتدای سال بیش از ده میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که امید است با اقدامات پیشگیرانه شاهد افزایش آن نباشیم.

ظفری افزود:  ارایه اطلاعات هواشناسی حداقل به ۴۸ ساعت زودتر به بهره برداران بخش کشاورزی و همچنین ارایه آموزش های لازم از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در راستای کاهش میزان خسارت بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید