Iranian Agriculture News Agency

سنگربانان امنیت غذایی استان تهران تولید 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را درسال رونق تولید رقم زدند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: کشاورزان استان تهران سالانه 6 میلیون تن محصول کشاورزی با ارزشی بالغ بر 320 هزار میلیارد ریال تولید می کنند.

سنگربانان امنیت غذایی استان تهران تولید 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را درسال رونق تولید رقم زدند

ذوالفقاری در گفتگو با ایانا در استان تهران با بیان اینکه وسعت اراضی کشاورزی در استان تهران فقط 187 هزار هکتار است، گفت: با وجود آن که مساحت این اراضی نسبت به سایر استانها کمتر است ولی به دلیل بهره وری بالا در استفاده از آب، نهاده های کشاورزی و استفاده از شیوه های نوین، سالانه 6 میلیون تن محصولات کشاورزی به ارزش320 هزار میلیارد ریال تولید می شود که بیشتر از سایر استان ها با اراضی بیشتر است.

وی با اشاره به تلاش جدی بخش کشاورزی استان تهران در سال گذشته گفت: در سال رونق تولید، بسیاری از واحدهای نیمه فعال یا راکد تولیدی بخش کشاورزی با استفاده از تسهیلات و رفع موانع و حل مشکلات بهره برداران به چرخه تولید بازگشت که جای مباهات دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: رتبه نخست استان تهران در توسعه گلخانه ها و تولید محصولات گلخانه ای اعم از گل های شاخه بریده و صیفی جات، تولید شیر و تخم مرغ، گیلاس ، سیب و.... از جمله افتخارات مجموعه کشاورزی استان در سال رونق تولید است.

وی با اشاره به این که مصرف سرانه گوشت قرمز در استان تهران 13 کیلوگرم است افزود: نیاز سالانه استان تهران به گوشت قرمز حدود یک میلیون تن است که از این میزان، 900 هزار تن تولید می شود.

ذالفقاری اظهار داشت: استان تهران با داشتن بیش از یک میلیون رأس دام سبک و 450 هزار رأس دام سنگین، رتبه نخست تولید شیر کشور را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید