Iranian Agriculture News Agency

رئیس جهاد کشاورزی فارس:

پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در فارس

بر اساس پیش بینی ها در سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 300 هزار تن گندم از سطحی بالغ بر 400 هزار هکتار در استان فارس تولید می شود.

پیش‌بینی تولید بیش از یک میلیون تن گندم در فارس

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این خبر و اشاره به شرایط اقلیمی بسیار خوب سال زراعی جاری گفت: علی رغم اینکه در سطح بیش از 15 هزار هکتار از اراضی این استان با سرمازدگی روبرو بوده ایم انتظار می رود از سطح حدود 260 هزار هکتار اراضی گندم آبی و بالغ بر 140 هزار هکتار اراضی گندم دیم این میزان گندم تولید شود.

محمد مهدی قاسمی با اشاره به اینکه کشاورزان استان فارس سابقه دیرینه ای در کشت و کار گندم دارند،  افزود: فارس یکی از استان های عمده تولید کننده گندم در کشور است از این رو با شیوه های مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز و نیز نحوه و ابزار کاشت، داشت و برداشت این محصول کاملا آشنا هستند و خوشبختانه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی به برنامه ریزی برداشت و خرید گندم در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: ستاد خرید و برداشت گندم با محوریت استانداری فارس تشکیل شده است و هماهنگی های لازم با اتحادیه کمباین داران استان صورت گرفت.

قاسمی افزود: با دستگاه های اجرایی مرتبط در استان فارس؛ نظیر پلیس راهور برای حمل و نقل جاده ای، با اداره کل پایانه ها و همچنین دستگاه های ذی مدخل در حوزه برداشت هماهنگی لازم صورت گرفته تا از مساعدت های آنان بهره مند و بتوانیم هم برداشت و هم خرید خوبی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بالغ بر 135مرکز خرید در سطح استان فارس تدارک دیده شده که با مسئولیت شرکت بازرگانی دولتی و شرکت غله و با مباشرت اتحادیه تعاون روستایی بحث خرید انجام می شود.

قاسمی تاکید کرد: خوشبختانه قیمت گندم به 2500 تومان در گندم نان و 2600 تومان برای گندم دوروم افزایش پیدا کرد که نسبت به سال گذشته بالغ بر 50 درصد افزایش داشته است و به نظر می رسد قیمت تقریبا خوبی برای گندم است و امیدواریم با توجه به شرایط و بارندگی های پیش بینی شده فروردین ماه، بتوانیم به میزان عملکرد تولید پیش بینی شده نائل شویم و به امنیت غذایی کشور کمک کنیم.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید