Iranian Agriculture News Agency

رونق اقتصادی گیاهان دارویی در بام ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیای گفت:گیاهان دارویی می‌توانند نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی باشند.

رونق اقتصادی گیاهان دارویی در بام ایران

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ، ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تولید اقتصادی گیاهان دارویی در استان رونق گرفته است.

او افزود: زمینه پرورش، رویش و توسعه کشت انواع گیاهان دارویی در استان فراهم است و در صورت توجه به آن و توسعه کشت این گونه گیاهان، می‌توان برای اشتغال، تولید و صادرات بیشتر بسترسازی کرد.

غریب اضافه کرد: گیاهان دارویی از دیرباز مورد توجه انسان قرار گرفته و این گیاهان قرن‌های متمادی تنها وسیله درمان بیماری‌های انسان‌ها بوده و از حداقل ضرر و زیان برخوردار است.

او ادامه داد: امروزه مزایای فراوان گیاهان دارویی و ضرر و زیان محدود آن نسبت به دارو‌های شیمیایی موجب توجه و مصرف بیشتر این گیاهان در جوامع مختلف شده است.

غریب گفت: گیاهان دارویی به عنوان یک منبع خدادادی باید مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر توجه ویژه باید برای حفظ و گسترش آن نیز اهتمام ورزید.

او افزود: دستیابی به توسعه پایدار از اهداف مهم کشاورزی به ویژه در مناطق خشک و نیمه خشک به حساب می‌آید که استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی خاص ایران، یکی از راه‌های استفاده بهینه از مزیت‌های موجود در کشور است.

غریب اضافه کرد: گیاهان دارویی به دلیل آستانه تحمل بالا در برابر تنش‌های محیطی و نیاز کم به منابع آبی، برای کشت در شرایط سخت اقلیمی مناسب هستند.

او ادامه داد: گیاهان دارویی می‌توانند نقش بسیار مؤثر و تعیین کننده‌ای در اقتصاد کشور داشته باشد و مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی باشند، چرا که سرعت بخشیدن به جریان تبدیل علم به ثروت با تجاری سازی فناوری‌های داخل کشور می‌تواند صنایع متعددی را راه اندازی کرده و به طور مستقیم و غیر مستقیم در بهبود وضعیت اقتصادی کشور ایفای نقش کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید