Iranian Agriculture News Agency

صدور 136 هزار بیمه‌نامه در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال‌زراعی جاری از یکم مهرماه ۱۳۹۸ تاکنون ۱۳۶ هزار انواع بیمه‌نامه در حوزه‌های زراعی، باغی، دام و طیور در استان صادر شده است.

صدور 136 هزار بیمه‌نامه در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح‌الله غریب در نخستین نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان تاکید کرد: از این تعداد ۶۴ هزار بیمه‌نامه مربوط به حوزه باغی، ۶۵ هزار بیمه‌نامه مربوط به بخش زراعی و بقیه مرتبط با دام و طیور است.

وی افزود: امسال ۳۲ هزار هکتار از مجموع ۴۰ هزار هکتار باغ در چهارمحال و بختیاری و ۱۷۱ هزار هکتار از زراعت استان زیرپوشش بیمه قرار دارد.

غریب تصریح کرد: مطالبات مربوط به خسارت‌های سال گذشته در استان به‌طور کامل پرداخت شده است و هیچ‌گونه بدهی به کشاورزان و باغداران وجود ندارد.

وی یادآور شد: در سرمازدگی اخیر حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به ۲ هزار و ۳۶۵ هکتار از زراعت و ۳ هزار و ۵۲۰ هکتار از باغات چهارمحال و بختیاری وارد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در این حادثه به‌طور میانگین ۱۵ تا ۳۰ درصد زراعت و ۱۰ تا ۲۵ درصد باغات استان خسارت دیده است.

وی گفت: ۴ هزار و ۲۹۳ کشاورز استان واجدشرایط دریافت کمک بلاعوض ناشی از خسارت سیلاب فروردین‌ماه سال گذشته بود که از این تعداد تاکنون به ۴ هزار و ۱۲۸ نفر پرداخت شده است.

غریب تاکید کرد: تاکنون برای پرداخت ۳۳۶ میلیارد ریال تسهیلات به یک‌هزار و ۲۵۶ نفر از مجموع یک‌هزار و ۳۴۶ نفر از شیلات‌داران خسارت‌دیده در سیلاب سال گذشته تشکیل پرونده و معرفی به بانک‌های عامل انجام شده است.

وی افزود: برای جبران خسارت ناشی از سیل فروردین‌ماه سال گذشته در بخش کشاورزی ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار بلاعوض درخواست شده که تاکنون ۴۶۰ میلیارد ریال آن اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴ هزار و ۱۰۳ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران استان پرداخت شد.

وی یادآور شد: در این راستا ۳۲۰ فقره تسهیلات کم‌بهره نیز به یک‌هزار و ۳۱۱ نفر از کشاورزان، دامداران و شیلات‌داران چهارمحال و بختیاری داده شده است.

غریب اظهار داشت: در حوزه زیربنایی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ۲۱۰ میلیارد ریال برای ۳۳۴ طرح کشاورزی،‌ کانال‌های آب‌رسانی و قنات‌ها  در نظر گرفته شده است که بازسازی آن‌ها از بهار سال‌جاری آغاز می‌شود.

به گزارش ایانا، بارش‌های اسفندماه سال گذشته ۵۸۰ میلیارد ریال و سرمازدگی فروردین‌ماه سال‌جاری حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی به چهارمحال و بختیاری وارد کرد

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید