Iranian Agriculture News Agency

جهاد کشاورزی استان تهران؛ پویا در جهش تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: این سازمان در سال های اخیر و در سایه تحریم ها، به رشد بالایی کمی و کیفی دست یافته است و امسال نیز در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای جهش تولید و امنیت غذایی کشور فعال و پیشرو خواهد بود.

جهاد کشاورزی استان تهران؛ پویا در جهش تولید محصولات کشاورزی و امنیت غذایی کشور

کریم ذوالفقاری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان تهران، با اشاره به نامگذاری سال 99 با عنوان "جهش تولید" بیان کرد: نامگذاری سال با عنوان جهش تولید، توجه و حساسیت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نسبت به موضوع تولید نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در سال 98 که رونق تولید نامگذاری شده بود، توجه به رونق تولید و ایجاد زیرساخت و بسترهای توسعه پایدار در بخش های مختلف کشاورزی نتیجه بخش بود و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توانست گام های بلندی در جهت تحقق شعار سال بردارد و امسال نیز تلاش جدی برای تحقق شعار سال 99؛ یعنی «جهش تولید» خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: علی رغم اعمال تحریم ها در سالهای اخیر، شاهد رشد چشمگیری در بخش کشاورزی بودیم که ظرفیت های گسترده این بخش در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید را نشان می دهد؛ بنابراین جهش تولید در بخش کشاورزی باعث ایجاد امنیت غذایی در جامعه، افزایش ظرفیت خوداتکایی، جلوگیری از واردات و خودکفایی در تولید محصولات خواهد شد.

ذوالفقاری در ادامه به راهبردهای سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای تحقق شعار سال جدید اشاره کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاری در بخش تولید، ایجاد و تقویت زنجیره های تولید، تکمیل و فعال سازی پروژه های نیمه فعال و راکد، بکارگیری فنون و روش‌های علمی جدید به منظور بهره وری منابع و ارتقاء عملکرد در واحد سطح، تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها ، توسعه و ارتقاء صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در سالهای اخیر در راستای توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ، افزایش ضریب مکانیزاسیون در تمام زیر بخش‌های کشاورزی، بکارگیری تکنولوژی های نوین در جهت مصرف بهینه آب، توسعه کشت های کم آب بر و گیاهان دارویی، توسعه و ارتقا بکارگیری تکنولوژی های نوین در زمینه دام، طیور، شیلات و... انتظار می رود در سال جاری نیز شاهد جهش فزاینده کمی و کیفی در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید