Iranian Agriculture News Agency

طرح کنترل و مبارزه با ملخ های زیان آور محصولات کشاورزی انجام شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان طی گزارشی وضعیت کنترل و مبارزه با ملخ های زیان آور محصولات کشاورزی استان گیلان را تشریح کرد.

طرح کنترل و مبارزه با ملخ های زیان آور محصولات کشاورزی انجام شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، الماسی طی گزارشی از وضعیت کنترل و مبارزه با ملخ های زیان آور محصولات کشاورزی استان گیلان در سال ۹۸_ ۹۹ بیان کرد: در اجرای برنامه کنترل و مبارزه با ملخ های زیان آور محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری عملیات فوق در شهرستان رودبار سیاهکل، املش، رودسر و آستارا در استان گیلان از اواسط فصل پاییز با انجام عملیات تراکم سنجی آفت شروع و تا تاریخ ۴ فروردین ۹۹ ادامه داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: در شهرستان رودبار آماده سازی دو دستگاه خودروی کمک دار، تشکیل اکیپ های مبارزه، تدارک و آماده سازی ادوات و تجهیزات سمپاشی و نهاده های لازم (سم و سبوس)جهت اجرای عملیات کنترل و مبارزه و نیز تامین اعتبار لازم به منظور اجرای عملیات مبارزه انجام شده است.

وی افزود: همچنین انجام عملیات دیده بانی و کانون یابی از تاریخ ۵ بهمن ماه ۹۸ تا تاریخ ۴ فروردین ۹۹ در سطح ۶۰۰ هکتار انجام شد.

الماسی در ادامه اظهار کرد: با توجه به خروج پوره ها از تاریخ ۲۳ اسفند ۹۸ در منطقه ساری چم، کرد ملکی و بلستان، اجرای عملیات مبارزه توسط ۲ اکیپ از پرسنل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با به کارگیری ۲ دستگاه سمپاش از تاریخ ۲۶ اسفند ۹۸ در منطقه ساری چم لوشان شروع و تاکنون در سطح ۱۰ هکتار انجام شده است.

وی ادامه داد: در نقاط دیگر به دلیل بارندگی و پایین بودن سن آفت تا کنون مبارزه صورت نگرفته است.

الماسی با بیان اینکه در شهرستان سیاهکل، املش، رودسر و آستارا نیز به دلیل عدم خروج پوره ها از کپسول تخم و مساعد نبودن شرایط جوی گزارشی مبنی بر مبارزه با ملخ دریافت نشده است است، گفت: با مساعد شدن شرایط جوی عملیات ردیابی و کانون یابی ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید