Iranian Agriculture News Agency

درگاهی اعلام کرد:

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در 46 هزار هکتار از اراضی 6 استان جنوبی کشور

رئیس سازمان حفظ نباتات از اجرای عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بیش از 46 هزار هکتار از اراضی 6 استان جنوبی کشور خبر داد.

مبارزه با آفت ملخ صحرایی در 46 هزار هکتار  از اراضی 6 استان جنوبی کشور

به گزارش ایانا، در جلسه ویدئو کنفرانس امروز رئیس سازمان حفظ نباتات با معاونین تولیدات گیاهی و مدیران حفظ نباتات ۱۰ استان جنوبی کشور که درگیر و یا در معرض مبارزه با آفت ملخ صحرایی هستند، آخرین وضعیت آلودگی و روند مبارزه و مسائل و مشکلات هریک از استانها بررسی شد.

در این جلسه، دکتر محمدرضا درگاهی پس از استماع گزارش استان ها، بر رعایت دستورالعمل های ارائه شده در زمینه مبارزه و سمپاشی با اولویت حفظ سلامت همکارانی که به عنوان سربازان حفاظت از عرصه های سبز کشور در خط اول مبارزه قرار دارند، تاکید کرد.

وی با بیان این که انجام پایش های مجدد دوره ای از مناطق آلوده ای که سال گذشته مورد پایش قرار گرفته‌اند، ضرورت دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت های سازمان های تابعه وزارت جهاد کشاورزی همانند سازمان دامپزشکی، سازمان جنگل ها، مراتع و ابخیزداری و سازمان امور اراضی استفاده شود.

درگاهی بر لزوم مستندسازی دقیق از اقدامات انجام شده و ارسال مستندات به روابط عمومی سازمان حفظ نباتات برای تولید یک منبع آرشیوی معتبر جهت استناد و استفاده در سنوات آینده، تاکید و خاطرنشان کرد: بکارگیری تجربه فنی سال گذشته و استفاده از ظرفیت‌های علمی همکاران گیاهپزشکی و تحقیقاتی در استانها در راستای انجام مبارزه علمی و دقیق با آفت ملخ، ضروری است.

وی ارسال گزارشات روزانه از اقدامات انجام شده در استان ها برای نماینده آن حوزه انتخابیه و نیز به کارگیری پتانسیل های مردمی و کشاورزان پیشرو در امر مبارزه لازم دانست و با اشاره به اینکه سطح کل مبارزه انجام شده با آفت ملخ صحرایی تا به امروز ۴۶ هزار و 421 هکتار در ۶ استان جنوبی کشور رسیده است از جانب خود و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از تمامی همکاران تلاشگر در عرصه مبارزه با این آفت مهم تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید