Iranian Agriculture News Agency

طلایی اعلام کرد:

رشد 7.4 درصدی بخش کشاورزی در سال 98

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال های اخیر با وجود تحریم ها، بخش کشاورزی موفق کرده به طوری که رشد سال گذشته بخش کشاورزی بیش از 7.4 درصد مثبت بوده است.

رشد 7.4 درصدی بخش کشاورزی در سال 98

به گزارش ایانا، مهندس محمدرضا طلایی در مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، اظهار کرد: سازمان جنگل ها از بخش های شاخص وزارت جهاد کشاورزی است و اقدامات و فعالیت های آن در بخش های حاکمیتی و خدمات رسانی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به این که مدیران سازمان جنگل ها غالبا جزو بهترین مدیران وزارت جهاد کشاورزی از نظر علمی، کارشناسی و توانمندی بوده اند، یادآور شد: سازمان جنگل ها، نیروی کارشناسی ارزشمندی دارد و کارهای شاخصی را انجام می دهد اما به خاطر نقش پر رنگ وظایف حاکمیتی، کارهای کارشناسی که در زمینه های جنگل و مرتع انجام می شود، تحت الشعاع مسائل حاکمیتی قرار می گیرد.

طلایی، اقدامات اجرایی مناسب و اختصاص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های آبخیزداری،بیابازدایی و مقابله با ریزگردها را از جمله کارهای ارزشمند در این حوزه در سال های اخیر عنوان و تصریح کرد: در سال های اخیر با وجود تحریم ها، بخش کشاورزی با همت و همکاری  مجموعه دولت، بخش خصوصی و بهره برداران موفق عمل کرده است به طوری که رشد اقتصادی کشور مرهون رشد مثبت بخش کشاورزی بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: رشد سال گذشته بخش کشاورزی بیش از 7.4 درصد مثبت بوده و این، حاصل اقدامات مثبت و کارشناسی در همه حوزه های بخش کشاورزی است.

وی با بیان این که با مدیریت مهندس کشاورز برنامه های وزارت جهاد کشاورزی با قدرت اجرا می شود، خاطرنشان کرد: بزودی فهرست مجموعه پروژه های قابل بهره برداری بخش کشاورزی در سال جاری ارائه می شود.

طلایی در ادامه با اشاره به اقداماتی که در حوزه نیروی انسانی وزارت جهاد کشاورزی در حال اجراست، بیان کرد: نظام‌نامه طرح نظام پیشنهادات اجرایی که طی آن کارشناس مرکز خدمات می تواند پیشنهاد خود را در زمینه سیاست های وزارت جهاد کشاورزی تا مرحله وزیر مطرح و در صورت تایید اجرایی و تقدیر شود، تکمیل شده و در مرحله ابلاغ قرار دارد.

وی با اشاره به تردد و مراجعات بالای ارباب رجوع خواستار تکمیل اجرای طرح دولت الکترونیک در سازمان جنگل ها شد و تاکید کرد: دولت الکترونیک یعنی آن که کار ارباب رجوع را بدون مراجعه انجام دهیم و این از ضروریات سازمان جنگل هاست.

طلایی ادامه داد: خدماتی را که در حوزه وظایف زمین و منابع طبیعی انجام می دهیم باید با الکترونیکی کردن آن، شفاف سازی کنیم.

وی با اشاره به این که برای اجرای فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از دو سال گذشته پیگیر بودیم، گفت: خوشبختانه با عنایت رئیس جمهوری و همکاری رئیس سازمان برنامه و بودجه، این قانون در وزارت جهاد کشاورزی اجرا شد.

طلایی از اقدامات دکتر خسرو شهبازی سرپرست پیشین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در دوران تصدی مسئولیت، قدردانی کرد و او را مدیری ارزشمند برشمرد که سازمان جنگل ها کماکان از خدمات آن در مجموعه سازمانی بهره مند خواهد شد.

وی درباره دکتر مسعود منصور سرپرست جدید سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: احترام به ارباب رجوع و حل مشکلات از ویژگی های آقای منصور بوده و او در بحث های منابع طبیعی صاحب نظر و ایده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به این که ترکیب مدیریتی جدید می تواند به پیشرفت سازمان جنگل ها کمک کند، تصریح کرد: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر موضوعات توسعه زراعت چوب، کشت گیاهان دارویی، رفع تداخلات اراضی، و تنفس جنگل ها تاکید دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید