Iranian Agriculture News Agency

در سال گذشته رقم خورد؛

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از زنجیره گوشت قرمز عشایر

مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای حمایت از زنجیره گوشت قرمز عشایر در سال گذشته خبر داد.

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از زنجیره گوشت قرمز عشایر

مرتضی ذوالانواری مدیرعامل شرکت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری در گفتگو با خبرنگار ایانا از پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی  برای حمایت از زنجیره گوشت قرمز عشایر در سال گذشته خبر داد و گفت: انشالله با حمایت‌های دولت و تقویت منابع صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری، در سال جدید نیز شاهد پرداخت تسهیلات به تشکل‌های عشایری برای حمایت از زنجیره گوشت قرمز خواهیم بود.

وی ادامه داد: زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر از سال 91 اجرایی شده است و این زنجیره، حلقه‌های تولید دام، میادین کشتارگاهی، عرضه گوشت عشایری به بازار مصرف و....  را شامل می‌شود.

ذوالانواری تصریح کرد: تشکیل زنجیره گوشت قرمز عشایر درنهایت منجر به افزایش تولید مواد پروتئینی کشور، افزایش درآمد عشایر و استفاده بهتر از دام به‌عنوان یک سرمایه در عشایر خواهد شد.

تامین دام و نهادهای عشایر در منطقه سیل زده  "زه کلوت" جنوب کرمان

وی با اشاره به وقوع سیل در روزهای گذشته در جنوب کرمان گفت: سیل به عشایر منطقه زه کلوت جنوب کرمان آسیب رسانده و تعداد زیادی از دام‌های آن‌ها تلف‌شده است که با مصوبه هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری در تلاش هستیم تا دام و نهادهای عشایر را در این منطقه محروم تأمین کنیم.

ذوالانواری افزود: همچنین با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر برای جلوگیری از شیوع بیماری و سرایت بیماری‌ها کوچ بهاره عشایر متوقف‌شده است.

سرمایه ۱۲۰ میلیارد تومان صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری در سال 99

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: با حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور عشایر، سرمایه امسال صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی عشایری به ۱۲۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

ذوالانواری افزود: در حال حاضر سرمایه صندوق توسعه  بخش کشاورزی عشایری ۷۵ میلیارد تومان است.

وی منابع در نظر گرفته برای افزایش این سرمایه را حاصل از واگذاری اموال متعلق به سازمان امور عشایر به تشکل‌های عشایری عنوان کرد و گفت: همچنین منابع سرمایه‌گذاری تشکل‌های عشایری نیز در این افزایش سرمایه سهیم است و امید می‌رود این مهم تا پایان آذرماه ۹۹ محقق شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید