Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

برنامه ریزی لازم برای افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : علاوه بر حفظ و پایداری تولید ، با برنامه ریزی مناسب باید در تولید محصولات کشاورزی جهش خوبی داشته باشیم .

برنامه ریزی  لازم برای افزایش تولید محصولات کشاورزی  در استان  قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین فاطمه خمسه در جلسه ستاد سامانه های نوین آبیاری ضمن تبریک سال نو و میلاد باسعادت امام حسین و روز پاسدار  افزود :  سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری ؛ سال جهش تولید نامگذاری شده که باید در این راستا در اجرای طرح های بخش کشاورزی نیز قدم های خوبی برداشته شود

وی با بیان اینکه ؛ بخش کشاورزی در شاخص های اقتصادی کشور نقش موثری داشته  است گفت :  سال گذشته شرایط سختی بود  ولیکن بخش کشاورزی با وجود این شرایط رشد خوبی داشت که این مهم با تلاش و مساعی همه همکاران ، کشاورزان و بهره برداران این بخش میسر شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه گفت : در زمینه تولیدات دامی همچون تولید مرغ ، تخم مرغ و گوشت قرمز گامهای خوبی برداشته شده و  بخشی از مشکل واحدهای دامی  در زمینه تولید نهاده ها  حل شده است.

خمسه افزود : در حال حاضر ؛ با هماهنگی دستگاههای ذیربط ؛ خرید مازاد واحد های تولیدی در زمینه تولید مرغ و شیر در استان در حال انجام است .

به گفته ی وی ؛ امسال ؛ افتتاح طرح های بزرگ و مهم در بخش کشاورری  را در استان  شاهد خواهیم بود .

وی یاد آور شد : با توجه به شعار جهش تولید ؛ علاوه بر حفظ و پایداری تولید بایستی در تولیدات محصولات کشاورزی نیز جهش خوبی داشته باشیم .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : اوج کار بخش کشاورزی در فصل بهار است که در این پروسه زمانی بایستی علاوه بر  همکاری  مضاعف با سایر دستگاهها یمسوول در پیشگیری ویروس کرونا  ؛ نسبت به تولید محصولات کشاورزی اقدام شود.

خمسه  خاطر نشان ساخت : مبارزه با سن ، شناسایی علف های هرز و ملخ در حال انجام است .

وی بر لزوم اهمیت مشارکت کشاورزان و بهره برداران در تکمیل طرح های نیمه تمام  آب و خاک تاکید و خواستار نظارت و دقت بیشتر در اجرای طرح های آب و خاک در استان شد .

خمسه گفت: طرح های جدید آبیاری نوین ، طرح های تجمیع و همچنین طرح های اولویت دار با مشارکت بهره برداران  اجرا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید