Iranian Agriculture News Agency

درگاهی:

مبارزه با آفت ملخ صحرایی به 45 هزار هکتار رسید

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سطح 45 هزار هکتار از اراضی 6 استان جنوبی کشور انجام شده است.

مبارزه با آفت ملخ صحرایی به 45 هزار هکتار رسید

به گزارش ایانا، محمدرضا درگاهی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه امروز شورای مدیران این سازمان با اشاره به نقش سازمان حفظ نباتات در جهت تحقق شعار امسال، اظهار کرد: در زمینه کنترل آفات با تنوع بخشی به سبد سم کشور و ثبت آفت کش های جدید و کم خطر می‌توانیم در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی گام های موثری برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از همکارانی که در عرصه مبارزه با آفت ملخ صحرایی در ۶ استان جنوبی کشور به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی مشغول مبارزه هستند، قدردانی و اعلام کرد: سطح کل مبارزه با آفت ملخ صحرایی تا به امروز به ۴۵ هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: همکاری کشورهای حاشیه دریای سرخ و بویژه عربستان سعودی در مبارزه مناسب با ملخ صحرایی و نیز ارسال و انتشار صحیح اطلاعات بر روی نقشه های سازمان فائو می تواند به برنامه ریزی ها و آمادگی بیشتر ما و سایر کشورهای منطقه برای مقابله و مبارزه بهتر با این آفت خطرناک کمک نماید بنابراین ضروری است سازمان فائو در این زمینه به کشورهای عضو CRC اخطار دهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید