Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از توقف ۱۲ مورد عملیات تغییر کاربری غیر مجاز در ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

توقف تغییرکاربری های غیر مجاز در  مرودشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عزیز رحیمی با بیان اینکه تعطیلات بهانه ای برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، افزود: با آغاز تعطیلات نوروزی از بیست و نهم اسفند تا ششم فروردین ماه، هشت مورد تغییر کاربری  غیر مجاز و چهار مورد دپوی مصالح شناسایی شد.

رحیمی با اشاره به اینکه سودجویان و دلالان در زمینه خرد کردن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری و ساخت‌ و سازهای غیر مجاز زمین‌های کشاورزی در ایام نوروز، فعالیت بیشتری دارند، تصریح کرد: اداره امور اراضی این شهرستان در قالب اکیپ‌های سامانه « ۱۳۱» و گشت‌زنی مستمر در عرصه‌های کشاورزی شهرستان، این تغییر کاربری ها را  شناسایی و ضمن صدور اخطاریه، دستور توقف عملیات صادر کردند.

این مقام مسئول ابراز کرد: براساس قانون، هرگونه تغییر کاربری، تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت‌وساز، خاکبرداری، فنس‌کشی و دیوارکشی در مزارع و باغ‌ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناها احداثی، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت یادآور شد: عموم مردم در مناطق مختلف شهرستان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مراتب را به اداره امور اراضی شهرستان و سامانه "۱۳۱" گزارش کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید