Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی خبر داد؛

سمپاشی بیش از ۳۳ هزار هکتار از علف های هرز مزارع گندم وجو در شهرستان کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت مبارزه با علفهای هرز و تاثیر آن بر کیفیت محصولات تولیدی، با پیگیری مستمر همکاران این مدیریت تاکنون در سطحی بالغ بر ۳۳هزار هکتار عملیات مبارزه با علف های هرز در مزارع گندم وجو شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

سمپاشی بیش از ۳۳ هزار هکتار از علف های هرز  مزارع گندم وجو در شهرستان کرمانشاه

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کرمانشاه، شهرام آشتاب، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان این مطلب افزود: وجود علف های هرز در مزارع گندم و جو باعث کاهش عملکرد و کاهش کیفیت محصول می شود و حتی گاهی اوقات خسارت ناشی از علف های هرز، از خسارت آفات و بیماری ها نیز بیشتر است و این مهم بیانگر آن است که باید مبارزه به موقع و اصولی با علف های هرز جدی گرفته شود.

آشتاب تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم و جو شهرستان کرمانشاه در سال زراعی ۹۸-۹۹بیش از ۲۰۵ هزار هکتار است که از این سطح  بیش از۱۱۰هزار هکتار گندم و ۹۴هزار هکتار جو می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی جهت کنترل علف های هرز، آن دسته از کشاورزانی که تاکنون مبارزه شیمیایی انجام نداده اند، در اسرع وقت نسبت به سمپاشی مزارع اقدام کنند.

وی در پایان ضمن تشکر از زحمات همکاران مراکز ترویج و خدمات افزود: با توجه به اهمیت مبارزه با علفهای هرز و آفت سن گندم در بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، لازم است تمامی همکاران مراکز و مدیریت بر اساس برنامه شیفت بندی، ضمن حضور مستمر در روستاها، توصیه های لازم را به کشاورزان اعلام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید