Iranian Agriculture News Agency

مردم نسبت به تبلیغات منفی زیان مصرف شیر در بیماری کرونا هوشیار باشند

رییس سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: برخی افراد با تبلیغات منفی و شایعه بی‌پایه علیه مصرف شیر و فراورده‌ های لبنی تلاش دارند، مردم را از مصرف این ماده غذایی سرشار از پرونئین محروم کنند، مردم برای سلامتی خود به شایعه زیان مصرف شیر در بروز بیماری کرونا توجه نکنند.

مردم نسبت به تبلیغات منفی زیان مصرف شیر در بیماری کرونا هوشیار باشند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان یزد، سیدجمال سجادی پور با تاکید بر اینکه مسئولان دامپزشکی نظارت خوبی بر فراورده‌های خام دامی استان دارند، افزود: شیر ماده غذایی کاملی است و علاوه بر تامین انرژی و پروتئین، سرشار از کلسیم هست و حاوی مواد مغذی اصلی از جمله ویتامین‌های محلول در چربی مثل ویتامین‌های آ.دی و ای(A، D و E) است.

وی، با تاکید براینکه متخصصان تغذیه و پزشکان مصرف شیر را به عنوان ماده غذایی فراسودمند توصیه می‌کنند ، اظهارکرد: مردم و دستگاه های فرهنگی تبلیغی ، به تشویق شهروندان در مورد مصرف این ماده غذایی که تاثیر بسزایی درایمن سازی بدن دارد ، آگاه سازند.

به تازگی شایعه هایی در مورد زیان مصرف شیر در رسانه ها در بروز کرونا منتشر شد مبنی بر اینکه شهروندان شیر و ماست مصرف نکنند، تا به کرونا مبتلا نشوند، هدف آنها بیشتر مصرف شیر و ماست و سایر فراورده های لبنی است.

این امر سبب شد برخی خانواده ها به مصرف شیر فله چندان هم اطمینان بخش نیست روی آورند،؛ این در حالی است کارشناسان از مردم خواستند برای پیشگیری از بیماری مشترک میان انسان و دام حتما مواد لبنی پاستوریزه مصرف کنند. 

رییس  سازمان جهاد کشاورزی یزد اسفند ماه ۹۸ در گفت و گو با ایانا از تولید روزانه ۷۷۰ تن شیر در استان خبر داد و گفته بود: ۲۵۰ تن آن به عنوان مازاد بر نیاز منطقه به صورت خام به بازار مصرف سایر استان‌ها عرضه می‌شود.

استان یزد ۵۲ مجتمع دامپروری دارد و باتوجه به ظرفیت هایی که در زمینه پرورش گاو شیری در یزد فراهم است، هم اکنون یک مجتمع دامپروری پنج هزار هزار راسی در شهر یزد در دست ساخت است .

پرداخت وام هفت درصد برای شهرهای کمتر برخوردار و ۹ درصد برای شهرهای برخوردار به متقاضیان واحدهای گاو شیری و پرورش گوسفند با ۲ بار زایمان در سال و آن هم چند قلوزایی از جمله دلیل افزایش تولید شیر است و محدویتی هم در پرداخت وام از سوی بانک های عامل در این ارتباط وجود ندارد.

سالانه ۳۸۷ هزار تن انواع فراورده‌های دامی و طیور توسط کشاورزان و دامداران یزد تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که شامل ۲۸۲ هزار تن شیرخام ، ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز ، ۵۸  هزار تن گوشت مرغ ، ۲۴ هزار تن تخم‌ مرغ ، سه هزار و ۵۰۰ تن گوشت سایر ماکیان و ۲۴۵ تن عسل است.

یزد با شرایط اقلیمی گرم و خشک  و کم آب ،حدود سه میلیون واحد دامی دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید