Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع چهارمحال و بختیاری آغاز شد

معاون بهبود تولیات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات مبارزه با علف‌های هرز در ۸۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو این استان به صورت گسترده آغاز شد

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع چهارمحال و بختیاری آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری ،حمید رضا دانش افزود: عملیات مبارزه با علف‌های هرز ، در مزارع گندم کشت شده فصل پاییز در فصل بهار آغاز شد و سموم مورد نیاز برای از بین بردن افت و قارچ و لکه برگی،با توجه به بارش‌های بهاری و و بالا بودن رطوبت ضروری است.
وی افزود: به دلیل شرایط حساس ابتدای فصل بهار، توجه به مزارع گندم، جو و کلزا، از مهمترین برنامه‌های این سازمان جهادکشاورزی است و در این میان مراقبت مزارع از گزند آفات و بیماری‌ها و نیز توجه به تغذیه مناسب و نیز پیش آگاهی لازم به کشاورزان در مقابل شرایط محیطی از اولویت سازمان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام تعطیلات نوروزی با تداوم نظارت‌های لازم از طریق برقراری کشیک‌های نظارتی و مراقبتی، نسبت به تهیه و تدارک نهاده‌های مورد نیاز و پیش‌بینی‌های مصرف کشاورزان اقدامات موثری برای تهیه و توزیع سموم مورد نیاز در نظر گرفته شده است.
دانش، با اشاره به اینکه وضعیت مزارع گندم استان به خصوص از ابتدای اسفندماه مناسب گزارش شده است، افزود: لازم است با پایش مستمر، اقدامات به موقع فنی، برای تغذیه و مبارزه با عوامل خسارت‌زای زنده به ویژه مبارزه با علفهای هرز انجام گیرد.
به گفته وی، مبارزه نکردن با علف‌های هرز خسارت بین ۳۰ تا ۵۰ درصدی به مزارع وارد می‌کند و می‌تواند افت کمی و کیفی محصول را در پایان فصل برداشت به همراه داشته باشد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی کرد، در فصل برداشت تیرماه امسال افزون بر ۱۲۳هزار تن محصول گندم ، ۵۰ هزارتن محصول جو و یکهزار تن محصول کلزا از مزارع زیر کشت برداشت شود.

به گزارش ایانا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات باغی ، زراعی ، دامی و شیلات حدود ۶۶ هزار بهره‌بردار دارد. 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید