Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی قیروکارزین:

کوچ زود هنگام عشایر ممنوع است

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین گفت: با کوچ زود هنگام و خارج از برنامه عشایر برخورد و از انجام آن جلوگیری می شود.

کوچ زود هنگام عشایر ممنوع است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یعقوب نظریان مادوانی افزود: چرای زود هنگام دام در مراتع یکی از عوامل مهم تخریب عرصه های طبیعی است از این رو زمان ورود دام به مراتع ییلاقی باید مطابق با تاریخ کوچ و  پروانه‌ های مرتعداری صادر شده باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در ادامه گشت های نوروزی مامورین منابع طبیعی این شهرستان با کوچ زود هنگام خودرویی عشایر از سمت شهرستان خنج مواجه می شوند که پس از بررسی این موضوع توسط کارشناس مرتع از ادامه مسیر دامداران جلوگیری شد .

وی با اشاره به تاکید مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان فارس مبنی بر کنترل  شریان اصلی کوچ در شهرستان اظهار کرد: این شاه راه کوچ عشایری توسط کارشناسان مرتع این اداره زیر نظر و در کنترل کامل است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه کوچ قبل از موعد عشایر به مراتع  ییلاقی فارس و اصفهان تخلف محسوب می‌شود، ابراز کرد: ین اتفاق موجب تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و مشکلات زیادی در خدمات‌ رسانی به این قشر مولد می‌شود.

قیروکارزین با وجود عرصه های مرتعی غنی از مهم ترین سکونت گاه های عشایری در فصول پائیز و زمستان است و شریان اصلی کوچ از این شهرستان عبور می کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید