Iranian Agriculture News Agency

معروفان در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

خریداری 52 هزار تن مرغ مازاد از مرغداران 29 استان کشور

مشکلی در تأمین نهاده‌های دامی نداریم

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: تاکنون ۵۲ هزار تن مرغ مازاد از ۲۹ استان کشور خریداری شده که این خرید با قیمت مصوب متوسط ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اجام شده است.

خریداری 52 هزار تن مرغ مازاد از مرغداران 29 استان کشور

حسن عباسی معروفان مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با خرید مازاد مرغ تولید شده در مرغداری‌ها، اظهار کرد: برای خرید مرغ مازاد از مرغداری‌ها و کشتارگاه‌هایی که مرغ کشتار می‌کنند هیچ محدودیت تناژی نداریم و هر میزان تولید شود، به صورت نقدی خریداری خواهیم کرد اما مشخصات کیفی خرید آن را به صورت بخشنامه به اطلاع کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها رسانده‌ایم.

وی افزود: مرغ‌های خریداری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام باید قابلیت نگهداری داشته باشد، بهداشتی بوده و وزن آن بیش از ۱۸۰۰ گرم نباشد اما اگر روزانه بیش از هزار تن هم تولید مازاد باشد، ما توانایی خرید آن را داریم و به عوامل خود به استان‌ها اعلام کرده‌ایم که محدودیتی در خرید نداشته باشند، بنابراین تولیدکنندگان نگران مازاد مرغ کیفی، بهداشتی و مطلوب خود نباشد.

معروفان در رابطه با میزان خرید مرغ مازاد، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۲ هزار تن مرغ مازاد از ۲۹ استان کشور خریداری شده که این خرید با قیمت مصوب متوسط ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اجام شده است.

وی افزود: 3 استان در کشور مازاد مرغ تولیدی ندارند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به تامین نهاده‌های دامی، بیان کرد: در سال ۹۸ هر سه مورد نهاده‌ دامی ذرت، جو و کنجاله سویا، بیش از سه میلیون تن وارد بازار شده و در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفته است.

وی افزود: تامین نهاده‌ها دو برابر بیشتر از سال‌های ۹۶ و ۹۷ انجام شده و همین رویه را در سال ۹۹ هم ادامه خواهیم داد.

معروفان در رابطه با توزیع نهاده‌ها در سامانه بازارگاه، عنوان کرد: نهاده‌های دامی در سامانه بازارگاه عرضه می شود، به اندازه نیاز بارگذاری شده و هیچ محدودیتی در فروش نهاده‌ها نداریم.

وی ادامه داد: در پایان سال، ذرت وارداتی بخش خصوصی کمی دیرتر به مقصد رسید که ممکن بود بازار را دچار تنش کند به همین دلیل ورود پیدا کرده و با ذخایر استراتژیک، ذرت مورد نیاز کشور را تامین کردیم.

معروفان تصریح کرد: در سامانه بازارگاه ۵۰ هزارتن جو و ۵۰ هزار تن کنجاله سویا عرضه کرده‌ایم که به محض اتمام آن، دوباره عرضه خواهد شد. همچنین ۲۵۰ هزار تن ذرت در اسفندماه وارد این سامانه شده که تنها ۴۰ درصد از آن جذب شده و به محض جذب، مجدد بارگذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید