Iranian Agriculture News Agency

عشایر خراسان‌ شمالی به کرونا مبتلا شدند

فرماندار شیروان گفت: متاسفانه ورود مهمان به مناطق قشلاقی عشایر خراسان شمالی سبب آلودگی این قشر نیز شد.

عشایر خراسان‌ شمالی به کرونا مبتلا شدند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، امین رضا مرآتی گفت: باوجود هشدارهای داده شده مبنی بر اینکه مردم رعایت کنند و در خانه های خود باقی بمانند، افراد عشایری که برای کار کردن به شهرهایی همچون تهران رفته بودند برای تعطیلات نزد خانواده های خود به مناطق قشلاقی بازگشتند و همین امر نیز موجب انتقال این ویروس شده است.

وی افزود: روز گذشته اولین بیمار عشایری مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد.

مرآتی ادامه داد: نوع زندگی عشایر سبب می شود تا این ویروس در بین آن ها به لحاظ اینکه با دام سروکار دارند و از سوی دیگر امکانات بهداشتی در آن مناطق کمتر است، سریع تر گسترش پیدا می کند.

وی اظهارکرد: با بروز این ویروس در بین جمعیت عشایری، خانواده بیمار به مکان مقصد که شهر شیروان است بازگردانده می شود و ما شاهد موج دوم بروز این بیماری خواهیم بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از سوی دیگر اقتصاد عشایر به خانواده عشایری مرتبط است، جمعیت عشایری این استان دامدار هستند و دام ها توسط افراد عشایری مدیریت می شود، حال اینکه اگر آن ها بیمار و یا در بیمارستان شوند چه کسی باید این دام ها را مدیریت و کنترل کند.

وی تاکید کرد: مسئولان ذی ربط برای کنترل این ویروس باید به صورت جدی ورود پیدا کنند تا هم زنجیره انتقال ویروس در بین این افراد قطع شود و هم اینکه از بروز خسارت های اقتصادی جلوگیری شود.

فرماندار شیروان توضیح داد: در این راستا قرار بر این شد تا پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در بین جمعیت عشایری استان توزیع شود و علاوه بر ارائه آموزش ها، اکیپ بهداشت و درمان و کادر غربالگری در مناطق قشلاقی حضور یابند.

وی افزود: از سوی دیگر استاندار نیز برای حل مسئله، ورود پیدا کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید