Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :

جهش تولید فرصت مناسبی برای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: جهش تولید فرصت مناسبی جهت توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی به‌عنوان پایه و اساس اقتصاد کشور است.

جهش تولید فرصت مناسبی برای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه با بیان این مطلب با تبریک سال نو و نامگذاری این سال با عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری افزود: تکمیل و بهره برداری از طرح های زیربنایی، بکارگیری فنون و روش های علمی جدید بمنظور بهره وری منابع و ارتقاء عملکرد در واحد سطح،  تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها، اتخاذ مکانیسم ها و سیاست‌های حمایتی و تشویقی،  تقویت و بهره گیری از توان شرکت های دانش بنیان، حمایت از کسب و کارهای پایدار، توسعه و ارتقاء صنایع تبدیلی و تکمیلی و ایجاد زنجیره های تولید از راهبردهای اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در جهت نیل به جهش تولید در این بخش است.

وی  گفت: با وجود تحریم های ظالمانه در سالهای اخیر، بخش کشاورزی از رشد اقتصادی چشمگیری برخوردار بوده است که بیانگر ظرفیت بالقوه و بالفعل این بخش در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید است.

خمسه  تاکید کرد: خواتکایی، نیل به امنیت غذایی، دستیابی به بازارهای جهانی و دستیابی به توسعه پایدار از اهداف غایی بخش کشاورزی می باشد  و انتظار می رود با توجه به رویکرد وزارت جهاد کشاورزی در سالهای اخیر در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون در تمام بخش های زراعی، باغی و دامی، توسعه گلخانه ها، بکارگیری تکنولوژی های نوین در جهت مصرف بهینه آب، توسعه کشت دیم،  گیاهان دارویی و کم آب بر، توسعه و ارتقاء بکارگیری تکنولوژی های نوین در زمینه دام، طیور، شیلات و... در سال جاری شاهد جهش فزاینده کمی و کیفی در تولید محصولات کشاورزی باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید