Iranian Agriculture News Agency

توزیع ۸۵۵ تن کود اوره در شهرستان فارسان

۸۵۵ تن کود اوره جهت کشتهای پاییزه بین کشاورزان این شهرستان توزیع شد.

توزیع ۸۵۵ تن کود اوره در شهرستان فارسان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سرپرست اداره بهبود تولیدات گیاهی شهرستان فارسان گفت :با توجه به مشکلاتی که سالیان قبل در اواخر سال و استفاده از کود های سرک بهاره در مزارع گندم و جو وجود داشت، از ابتدای مهر ماه سال جاری  توزیع سهمیه کود اوره جهت توسعه کشتهای پاییزه  آغاز گردید و تاکنون ۸۵۵ تن کود اوره جهت استفاده در مزارع  گندم و جو (سرک بهاره) بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

امانی افزود: کل کوداوره  تخصیصی  این شهرستان از شرکت خدمات حمایتی استان جهت کشتهای بهاره و پاییزه سالجاری  ۱۶۸۶تن بوده که تاکنون ۱۶۳۳ تن آن تامین و توزیع شد.

‌وی تصریح کرد: امسال در مزارع شهرستان   فارسان حدودا ۳۷۰۰هکتار غلات کشت شده که ازاین مقدار ۲۷۰۰ هکتار گندم و ۱۰۰۰ هکتار آن به کشت جو اختصاص یافته است .

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه کود ازته یکی از منابع غنی و سرشار نیتروژن برای گیاهان است  و  بیشترین مصرف را در بین کشاورزان دارد کارشناسان پهنه این شهرستان ضمن ثبت اطلاعات کشاورزان و میزان زراعت انها در سامانه پهنه بندی در خصوص زمان و نحوه استفاده بهینه از کود های شیمیایی مورد نیاز، توصیه های لازم را به کشاورزان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید