Iranian Agriculture News Agency

ممنوعیت ورود زود هنگام دام به مراتع چهارمحال و بختیاری

رییس اداره مرتع اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره ورود دام به مناطق مرتعی در بهار هر سال گفت: ورود زودهنگام دام به مراتع استان ممنوع است.

ممنوعیت ورود زود هنگام دام به مراتع چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، فرامرز مردانی  با اشاره به صدور اطلاعیه کنترل کوچ بهاره عشایر و ممانعت از ورود زودهنگام دام به مراتع استان افزود: چرای زودهنگام دام در مرتع از مهمترین عوامل تخریب مراتع استان است.

وی اظهار کرد: دام موجود استان ۳ برابر ظرفیت مراتع است که افزایش دام در مرتع ،فقر مراتع و تخریب پوشش گیاهی را به دنبال دارد.

مردانی گفت: تاکنون در استان ۲۰ هزار پروانه بهره‌برداری صادر شده است، که براساس پیش‌بینی و ارزیابی فنی و علمی، مراتع استان ظرفیت پذیرش و چرای ۷۰۰ هزار واحد دامی را دارد.

به گفته وی ، زمان ورود دام به مراتع استان از ۲۵ اردیبهشت امسال آغاز خواهد شد و ٣٠ شهریور نیز برای خروج دام از مراتع پیش‌بینی شده است.

مردانی، با اشاره به مواد ۴۴ و ۴۴ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور و تبصره ۲ ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت گفت: ورود پیش از موعد مقرر دام به مراتع و بدون پروانه چرا یا مازاد بر ظرفیت پروانه چرا به مراتع، جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: در صورت مشاهده هرگونه ورود دام و همچنین کوچ زودهنگام عشایر به مناطق استان،ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و پاسگاه‌های نیروی انتظامی و ایست و بازرسی‌های گروه‌های کنترل دام مستقر در گلوگاه‌های استان، برابر با مقررات با متخلفان برخورد خواهند کرد و از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگرد قانونی قرار خواهد داشت.

رییس اداره مرتع اداه کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال وبختیاری از مرتعداران خواست برای حفاظت از مراتع تا ۳۰ فروردین‌ماه یک نفر قرقبان را تعیین و معرفی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید