Iranian Agriculture News Agency

اصغری اعلام کرد:

تولید 30 میلیون تن محصولات سبزی و صیفی در کشور

مدیرکل دفتر محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال 98 بالغ بر 30 میلیون تن انواع محصولات سبزی و صیفی در کشور تولید شده که از این میزان 25 میلیون تن در سطح مزارع باز و 5 میلیون تن در سطح گلخانه های کشور انجام شده است.

تولید 30 میلیون تن محصولات سبزی و صیفی در کشور

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین اصغری لسکوکلایه با اعلام این مطلب، افزود: علاوه بر تامین بازار داخلی در سال قبل، صادرات محصولات سبزی و سیفی و همچنین تولیدات جالیزی به رقم تقریبی 1 میلیارد 400 میلیون دلار افزایش داشته که قابل توجه است.

مدیرکل محصولات علوفه‌ای و جالیزی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نام گذاری سال جدید به  عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری  یاد آور شد: با شناسایی پتانسیل‌های موجود کشور، امکان افزایش 10 میلیون تنی تولید محصولات جالیزی و سبزی و صیفی طی یک برنامه 3 ساله وجود خواهد داشت.

وی گفت: با استفاده از روش‌های نوین و مدرن تولید همچون آبیاری تیپ، کشت نشایی و مالچ (ایجاد روکش پلاستیکی برای جلوگیری از تبخیر آب) این میزان افزایش تولید بدون افزایش مصرف آب امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: افزایش تولید در این سطح قطعا به اهداف پایدار صادراتی معطوف خواهد بود، بنابراین لازم است اهرم‌ها و مکانیزم‌های لازم در این خصوص نیز آماده کمک به بخش تولید باشد.

اصغری خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید و عرضه محصولات سبزی و صیفی در کشور روال عادی و طبیعی خود را سپری می کند و با فعالیت تمام وقت و بیشتر میادین اصلی عرضه محصولات کشاورزی، شاهد عرضه و تعادل بیشتر در این حوزه خواهیم بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید