Iranian Agriculture News Agency

آغاز اجرای طرح بسیج عمومی ضدعفونی معابر روستایی به منظور مقابله با کرونا ویروس در آذربایجان‌غربی

آغاز اجرای طرح بسیج عمومی ضدعفونی معابر روستایی به منظور مقابله با کرونا ویروس در آذربایجان‌غربی

طرح بسیح عمومی ضدعفونی معابر عمومی روستایی آذربایجان غربی با مشارکت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی در سراسر استان امروز با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آغاز شد.

آغاز اجرای طرح بسیج عمومی ضدعفونی معابر روستایی  به منظور مقابله با کرونا ویروس در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان‌غربی، رسول جلیلی در آغاز اجرای این طرح با حضور در روستای بالو شهرستان ارومیه گفت: ستاد مبارزه با ویروس کرونا از روزهای ابتدایی تشخیص این ویروس در کشور برای کاهش مخاطرات احتمالی در بخش کشاورزی نیز تشکیل شده و اقدامات تامینی با مشارکت دستگاههای مرتبط انجام شده است.

جلیلی اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز همپای سایر دستگاههای اجرایی استان در اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تمامی امکانات خود را بسیح و به کار گرفته است.

وی افزود: براساس مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا ویروس، از امروز طرح ضد عفونی و گند زدایی معابر و اماکن  روستایی و حاشیه اماکن کشاورزی و دامپروری بطور جدی با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی خصوصا بخش خصوصی و سایر دستگاههای اجرایی همزمان در تمامی روستاهای استان اجرا می شود. 

جلیلی اضافه کرد: پیش بینی می شود باهماهنگی های انجام شده تا زمان اتمام اپیدمی کامل برای مقابله با این ویروس، در کل استان اجرای این طرح ادامه داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد: بخش کشاورزی به عنوان اقتصاد اول استان نقش مهمی در درامد ناخالص استان دارد و حفاظت از مخاطرات و خسارات احتمالی در بخش با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است که کار ضدعفونی مناطق روستایی از هفته های  گذشته در برخی از روستاهای استان آغاز شده بود که این طرح با برنامه زمانبندی انجام گرفته و بصورت متمرکز با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی ،از امروزبه صورت پایلوت از روستاهای بالو ؛ریحان آباد و باراندوز در شهرستان ارومیه، و یه طور همزمان در سراسر روستاهای استان آغاز شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید