Iranian Agriculture News Agency

پایش اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات

مدیر امور اراضی استان گیلان از فعالیت گشت های یگان حفاظت اراضی گیلان همه روزه از ۲۹ اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ فرودین ۹۹ خبر داد و گفت: مشارکت و نظارت همگانی موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی است.

پایش اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان گیلان، حسن گیلانپور با اشاره به پایش اراضی کشاورزی در ایام نوروز به تدوین برنامه کشیک و دهگردشی واحدهای گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: در آستانه سال نو و فرارسیدن تعطیلات نوروزی با هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های تابعه همه روزه از ۲۹ اسفند ۹۸ لغایت ۱۵ فروردین ۹۹ گشت‌های یگان حفاظت اراضی در سطح شهرستان ها و دهستان های تابعه استان فعال خواهند بود.

مدیر امور اراضی استان گیلان افزود: با استمرار و تقویت پایش اراضی در این ایام از هرگونه سوءاستفاده فرصت‌طلبان و تخریب اراضی کشاورزی جلوگیری خواهد شد.

وی از همه مردم  خواست تا هرگونه اطلاع یا گزارش در خصوص تغییر کاربری اراضی (زراعی و باغی) را در سامانه حفاظت اراضی با شماره گیری ۱۳۱ در میان بگذارند.

گیلانپور مشارکت و نظارت همگانی را بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور دانست و تصریح کرد: گشت‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت‌زنی و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب برخورد خواهند کرد.

شایان ذکر است،  ۱۶ اکیپ دهگردشی با ۳۹ نفر راننده و کارشناس ستادی و عملیاتی در تمام مدت تعطیلات نظارت بر اراضی را بر عهده دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید