Iranian Agriculture News Agency

مدیر زراعت جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت:

آغاز کشت بهاره در آذربایجان‌غربی

مدیر زراعت جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: کشت بهاره در اراضی زراعی شهرستانهای مختلف استان آغاز شد.

آغاز کشت بهاره در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی عیدی افزود: چغندرقند، یونجه، ذرت، حبوبات، پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، خیار، هندوانه، خربزه و آفتابگردان جزو محصولاتی هستند که کشت آنان در اراضی زراعی استان در فصل بهار انجام می شود.

وی اضافه کرد : هم اکنون کشت چغندرقند و علوفه شروع شده و بقیه محصولات کشاورزی نیز از اواخر فروردین ماه و نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

عیدی اظهار کرد: تمهیدات لازم برای توزیع نهاده ها نیز در استان اندیشیده شده و بذور اصلاح شده و سموم مورد نیاز کشاورزی هم اکنون در مراکز توزیع بذر و کود موجود است.

وی ادامه داد: ضروری است تا کشاورزان در موقع مناسب با استفاده از توصیه های ترویجی و تحقیقاتی کارشناسان نسبت به کشت اقدام کنند تا دچار خسارتهای ناشی از کشت در زمان غیر مناسب مانند سرمازدگی بهاره نشوند.

وی تصریح کرد: کشاورزان باید برای کاهش خسارتهای بهاره  مانند سرمازدگی، سیل و تگرگ نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود به عنوان مطمن ترین چتر حمایتی اقدام کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بسترسازی و آماده کردن زمین برای کشت نیز از مسایل مهمی است که نباید فراموش شود چرا که کشت به موقع از عوامل مهم افزایش راندمان تولید تلقی می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید