Iranian Agriculture News Agency

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین ؛

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ایام نوروز 99 تعطیل نیست

مدیرروابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: خدمات رسانی به مردم و بهره برداران بخش کشاورزی در ایام تعطیلات نووروزی همچنان ادامه دارد.

سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ایام نوروز 99 تعطیل نیست

به گزارش  خبرنگار ایانا در استان قزوین ، کیانوش کاکاوند با اعلام این مطلب اظهار کرد: به‌منظور پاسخگویی به ابهامات ، مدیریت و جلوگیری از شکل گیری شایعات، پایش و اطلاع رسانی از عملکرد و برنامه های این سازمان در ایام نوروز 1399، ستاد ویژه خبری / اطلاع رسانی در اداره روابط عمومی  این سازمان تشکیل و این ستاد از 27 اسفند ماه 1398 لغایت 16 فروردین 1399 در قالب ستادهای خبری و اطلاع رسانی فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی به منظور خدمات رسانی بهینه به عموم مردم و مدیریت تامین امنیت غذایی مردم و بلایای طبیعی بخش کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و کشاورزی، کشیک های نوروزی تشکیل داده است افزود: سازمان جهاد کشاورزی و دستگاهها ی وابسته با راه اندازی سامانه های ارتباطی در زمینه های حفاظت اراضی کشاورزی، آتش سوزی جنگل ها و مراتع، تخریب، تصرف اراضی ملی، عرضه فرآورده های خام دامی خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز ، تامین امنیت غذایی و ... در ایام نوروز به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی و پاسخگویی به شهروندان است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی  استان قزوین تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن تعطیلات نوروزی گشت های یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی در استان به صورت شبانه روزی در حالت آماده باش کامل قرار دارند و این گشتها آماده دریافت هرگونه گزارش و اطلاعات مردمی در خصوص تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ملی در سراسر استان هستند.

کاکاوند اضافه کرد: جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی و اراضی ملی سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه  1504 یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های ملی و اراضی کشاورزی هستند.

وی تاکید کرد:  همچنین سامانه ارتباطی 1559 از طریق باشگاه کشاورزان نیز خدماتی نظیر اطلاعات خدمات فنی و مشاوره ای در امور زراعی و باغبانی، خدمات پس از فروش نهاده به بهره برداران عضو این باشگاه ارایه می شود.

مدیر روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود : به منظور حفظ سلامت مردم در ایام نوروز، سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان آماده دریافت و پیگیری گزارش شهروندان در زمینه هرگونه عرضه فرآورده های خام دامیِ خارج از شبکه دامپزشکی، کشتار غیرمجاز و ... است.

وی در ادامه از آماده باش نیروهای  معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت حفظ نباتات درسازمان برا ی مبارزه با سن غلات و ملخ خبرداد و بیان کرد: همچنین  به منظور کنترل آفت و مبارزه با آفت سن غلات مدیران و کارشناسان این سازمان بصورت شبانه روز در قالب کشیک های نوروزی آماده خدمات رسانی به کشاورزان و بهره برداران بخش هستند و با حضور در مزارع و باغات نسبت به ردیابی افات و بیماری ها ، بازدید از فروشگاه ها و نهالستان ها اقدام خواهند کرد.

کاکاوند  با بیان اینکه بهره برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی تا اطلاع ثانوی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامت جامعه از مراجعه غیرضروری به سازمان جهادکشاورزی ، مدیریت های جهادکشاورزی در شهرستانها و سایر ادارات تابعه خودداری کنند افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند درخواست‌های خود را از طریق سامانه های مشخص شده ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید