Iranian Agriculture News Agency

افزایش 30درصدی تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش ۳۰ درصدی تولید ماهیان زینتی خبر داد.

افزایش 30درصدی تولید ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، رضا احمدی میزان تولید ماهی زینتی چهارمحال وبختیاری در سال جاری را ۳۸۰ هزار قطعه عنوان کرد و اظهار کرد: سال گذشته نیز تولید این محصول زینتی صادراتی کمتر از ۳۰۰ هزار قطعه بود.

به گفته وی، این افزایش تولید با راه‌اندازی دو کارگاه تولید ماهی زینتی  جدید در راستای عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی شده است.

احمدی، ماهیان تولیدی استان را شامل گونه‌های گلدفیش، سان‌فیش، آرونا، آنجل و اسکار عنوان کرد و گفت: این استان ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید ماهی زینتی دارد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، افزایش تولید محصولات آبزی‌پروری و حمایت از بهره‌برداران را از سیاست‌های دولت دوازدهم عنوان کرد و افزود: ظرفیت تولید ماهیان زینتی این استان در پایان برنامه ششم توسعه به بیش از ۵۰۰ هزار قطعه در سال افزایش می‌یابد.

کارشناس مسئول مدیریت شیلات و آبزیان سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی را مشکل اصلی بهره‌برداران ذکر کرد و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخش عمده‌ای از ماهیان زینتی مرغوب استان وجود دارد.

به گزارش ایانا،چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه کارون و زاینده رود با داشتن آب و هوای سالم، سالانه با تولید بیش از ۲۳ هزار تن ماهی قزل آلا، رتبه نخست تولید ماهیان سردابی کشور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید