Iranian Agriculture News Agency

ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در صنعت نوغانداری

چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در توسعه نوغانداری دارد، و با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، این استان می‌تواند بخشی از نیاز کشور به نخ ابریشم را تأمین کند.

ظرفیت بالای چهارمحال و بختیاری در صنعت نوغانداری

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، بهرام گلرنگ کارشناس مرکزتوسعه نوغانداری کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی در توسعه نوغانداری دارد اظهار کرد : با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد، این استان می‌تواند بخشی از نیاز کشور به نخ ابریشم را تأمین کند

گلرنگ با اشاره به اینکه آب و هوای مرطوب و خنک بهترین شرایط برای پرورش پیله کرم ابریشم است، افزود :این استان دارای هوایی مطبوع در بهار است که زمینه‌ای مستعد برای نوغانداری است.

وی ادامه داد: در این میان، هزینه کم مواد اولیه و خرید تضمینی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و مزایایی به شمار می‌رود که نوغانداری می‌تواند برای گسترش کسب و کارهای خانگی مناسب باشد.

گلرنگ با بیان اینکه دبیرخانه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان چهارمحال وبختیاری در ترویج کسب و کارهای خانگی از جمله نوغانداری، نقش خوبی را ایفا می‌کند گفت: این دبیرخانه می‌تواند زمینه‌های ورود نوغانداری در سطح گسترده به چهارمحال و بختیاری را ایجاد کند.

باوجود توسعه کشاورزی در زمینه‌های مختلف در استان، نوغانداری از زمینه‌های مغفول مانده در چهارمحال و بختیاری است که می‌تواند به افزایش اشتغالزایی و ثروت‌آفرینی استان کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید