Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت‌ بهداشتی دامپزشکی فیروزکوه ویژه نوروز

پلمب 2 قصابی متخلف طی 24 ساعت گذشته

طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی این شهرستان از 15اسفند ماه جاری آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

پلمب 2 قصابی متخلف طی 24 ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، محسن حمیدی اظهار کرد: به‌منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی شهروندان از 15 اسفند ماه جاری طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بر فروشگاه‌های توزیع و عرضه مرغ و ماهی، گوشت قرمز، رستوران‌ها، هتل‌ها، کبابی‌ها، کشتارگاه‌ها، قصابی‌ها و خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی نظارت دقیق دارند.

این مقام مسئول گفت: با توجه به اینکه نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و همچنین ضبط و معدوم‌سازی فرآورده غیرقابل مصرفی بر عهده دامپزشکی است، لذا این اداره در ایام عید نوروز در صورت مشاهده هرگونه تخلف با صنف مربوطه برخورد می‌کند.

حمیدی افزود: با توجه به اینکه کشتار دام صرفا باید در کشتارگاه دام و تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی صورت گیرد، در ایام تعطیلات عید نوروز کشتارگاه دام شهرستان فعال و از مردم تقاضا می‌شود ضمن اطلاع از این موضوع در حین خرید گوشت قرمز به لیبل و مهر دامپزشکی نصب شده روی فرآورده دقت لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید