Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل دامپزشکی استان فارس:

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز

مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: همزمان با ایام نوروز و با توجه به افزایش تقاضا برای تامین فرآورده های خام دامی، طرح تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه این فرآورده ها با ساماندهی43 اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی اجرا می شود.

اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، یعقوب مهندس تصریح کرد: با توجه به  نقش نظارت های بهداشتی در تأمین امنیت غذایی مردم این طرح از بیست و پنجم اسفندماه آغاز شده و تا  پانزدهم فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری ، بیش از 115هزار مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام شده و 260 متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی به مراجع قضایی معرفی  شده اند.

مهندس تصریح کرد: در نتیجه این بازرسی ها، با ضبط و معدوم سازی نزدیک به یک هزار و 310 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و تاریخ منقضی از ورود آن ها به چرخه مصرف شهروندان جلوگیری شد.

وی بیان کرد: شهروندان محترم، مواد خام دامی مورد نیاز اعم از گوشت، مرغ، ماهی و... را صرفاً از مراکز معتبر مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

مهندس در پایان با اعلام شماره تلفن پیام‌گیر 1512 و شماره سامانه پیامکی 30002792 از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی درحوزه فروآرده‌های خام دامی مراتب را سریعاً گزارش کنند تا با متخلفین برابر ضوابط برخورد قانونی شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید