Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد خبر داد:

آماده‌باش یگان حفاظت اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی

هرگونه تخلف برخورد جدی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد از آماده باش یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

آماده‌باش یگان حفاظت اراضی کشاورزی در تعطیلات نوروزی
به گزارش خبرنگار ایانا در استان مازندران، احمد صادقی با اشاره به آماده باش یگان حفاظت از عرصه های ملی و اراضی کشاورزی شهرستان محمودآباد در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: با فرارسیدن تعطیلات نورزوی و شدت گرفتن تبلیغات کاذب و سودجویانه ویلاسازی و ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌‌های کشاورزی، شماره تلفن ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی درباره حفاظت اراضی کشاورزی است.

وی افزود: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی، گشت 131 حفاظت از اراضی کشاورزی این شهرستان از 29 اسفند امسال تا 13 فروردین ماه 1399 در حال آماده باش کامل بوده و در سایر مواقع نیز به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در عرصه های اراضی کشاورزی هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: تخریب اراضی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز، تصرفات غیرقانونی و زمین‌خواری موضوعاتی هستند که تامین امنیت غذایی مردم، سلامت جامعه و منابع پایه کشور را با تهدیدهای جدی مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر یا روستا ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

صادقی با اظهار اینکه همکاران جهاد کشاورزی در ستاد و مراکز به طور مستمر در ایام تعطیل اشرافیت کامل به منطقه دارند، ادامه داد: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید