Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا اعلام کرد:

بهره‌گیری از پهپادها و سم‌پاش‌های کشاورزی برای مبارزه با ویروس کرونا و ملخ صحرایی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی کشور گفت: بخشی از شرکت‌های پهپادی اعلام آمادگی کرده‌اند که برای ضدعفونی کردن ساختمان‌ها، معابر و مناطقی که تردد در آن سخت است، مشارکت کنند که سم‌پاشی با کمک این پهپادها در مقابله با ویروس کرونا با جدیت و دقت انجام خواهد شد.

بهره‌گیری از پهپادها و سم‌پاش‌های کشاورزی برای مبارزه با ویروس کرونا و ملخ صحرایی

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا، در رابطه با استفاده از امکانات سم‌پاشی این مرکز برای سم‌پاشی مناطق و شهرهای آلوده به ویروس کرونا، اظهار کرد: حوزه مکانیزاسیون کشاورزی در 6 سال گذشته به ناوگان سم‌پاشی خوبی مجهز شده است که می تواند در حوزه مبارزه با ویروس کرونا، کارایی داشته باشد.

وی افزود: این ناوگان در برخی از استان‌ها و شهرستان‌ها به کار گرفته شده که در این راستا با همکاری تراکتورداران حرفه‌ای و با هماهنگی ستاد کرونا می توانند از سم‌پاش‌های توربینی زراعی، توربینی باغی، سم‌پاش‌های لانس‌دار، پشتی موتوری و مه‌پاش‌ها استفاده کنند.

عباسی با اشاره به این نکته که در حوزه پاشش و سم‌پاشی هم ناوگان و سازندگان خوبی داریم، تصریح کرد: سم‌پاش‌های پشتی موتوری به وفور در کشور وجود دارد و در اختیار کشاورزان و ارائه‌کنندگان خدمات کشاورزی قرار گرفته است. 

وی افزود: در حوزه سم‌پاشی‌های گسترده‌تر هم می توان از سم‌پاش‌های توربینی زراعی و توربین باغی برای مبارزه با کرونا استفاده کرد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در رابطه با استفاده از پهپادها برای سم‌پاشی مناطق شهری آلوده به ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: بخشی از شرکت‌های پهپادی اعلام آمادگی کرده‌اند که برای ضدعفونی کردن ساختمان‌ها، معابر و مناطقی که تردد در آن سخت است، مشارکت کنند که سم‌پاشی با کمک این پهپادها در مقابله با ویروس کرونا با جدیت و دقت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری شبکه پهپاد سم‌پاش‌ها را در بخش مکانیزاسیون فعال کرده‌ایم، تأکید کرد: ستاد مقابله با کرونا از طریق سازمان‌های جهاد کشاورزی استانی و با اعلام فراخوان به تراکتورداران حرفه‌ای و سم‌پاشان پهپادی می تواند از این امکانات استفاده کند.

وی با اشاره به هجوم ملخ صحرایی به استان های جنوبی کشور گفت: بخشی از این پهپادها در جبهه مقابله با ملخ صحرایی در استان‌های جنوبی در حال فعالیت هستند و با توجه با پتانسیل کشور، امکان به‌کار گیری این امکانات از طریق ستادهای مبارزه با کرونا و با هماهنگی با سارمان‌های جهاد کشاورزی و ادارات امور فناوری مکانیزاسیون میسر است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر در یکی از مقاطع حساس کشور قرار داریم و در این مقطع به‌کارگیری درست از امکانات می تواند در موفقیت بیشتر ما موثر باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید