Iranian Agriculture News Agency

توزیع سه هزار و ۷۰۰ تن کود اوره بین کشاورزان خراسان شمالی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه هزار و ۷۰۰ تن کود اوره بین کشاورزان این استان برای کشت بهاره توزیع شد که در مقایسه با پارسال بیش از ۱۶ درصد افزایش دارد.

توزیع سه هزار و ۷۰۰ تن کود اوره بین کشاورزان خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان خراسان شمالی، محسن نظام دوست مجموع انواع کود توزیعی امسال ر ا حدود ۲۵ هزار تن دانست و گفت: این میزان سال گذشته  ۲۲ هزار و ۳۰۰ تن بود.

وی با بیان اینکه کشاورزان استان نباید نگران تامین کود اوره باشند، افزود: به علت اینکه در حمل و نقل کود با محدودیت مواجه هستیم از کشاورزان می خواهیم که بتدریج برای دریافت سهیمه کود خود مراجعه داشته باشند.

نظام‌دوستاظهار کرد: در این روزها که شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور هستیم از کشاورزان می خواهیم که برای خرید کود صف تشکیل ندهند، کود اوره به میزان کافی برای اراضی استان وجود دارد و به مرور به کارگزاری ها حمل خواهد شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان شمالی گفت: در فروردین نیز پنج هزار تن کود اوره در بین کشاورزان استان توزیع خواهد شد.

نظام دوست از کشاورزان خواست تا در تهیه کود اوره به اندازه متعارف خرید کنند و اقدام به ذخیره سازی آن نداشته باشند.

وی تعداد کارگزار توزیع انواع کود در استان را ۶۵ مورد ذکر کرد و افزود: کشاورزان باید برای تهیه کود به این کارگزاری ها مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: اسامی کشاورزان و همچین میزان زمینی که در اختیار دارند در سامانه پهنه بندی ثبت شده است هم اکنون کود نیز با توجه به این سامانه به آنان ارائه می شود.

وی افزود: همه ساله همزمان با فصل کاشت کودهای مورد نیاز کشاورزی بین بهره برداران این بخش توزیع می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید