Iranian Agriculture News Agency

عباسی معروفان:

عرضه گوشت و مرغ در بازار بیش از تقاضاست

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: عرضه مرغ و گوشت قرمز در بازار بیشتر از تقاضا است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

عرضه گوشت و مرغ در بازار بیش از تقاضاست

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباسی معروفان با اعلام این مطلب گفت:​ هم اکنون گوشت قرمز وارداتی در کلیه فروشگاه‌ها به قیمت کیلویی ۴۰ هزار تومان و گوشت تازه داخلی نیز به قیمت هر کیلو ۹۳ هزار تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

وی گفت:​ گوشت مرغ منجمد نیز به قیمت هر کیلو ۱۲ هزار تومان و گوشت مرغ کشتار روز نیز به ازای هر کیلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان به مردم عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با تاکید بر اینکه توزیع اقلام پروتئینی به صورت روزانه انجام شده و هیچ توقفی در این زمینه نخواهیم داشت افزود:​ به غیر از روز اول عید که روز جمعه است تمامی مراکز عرضه گوشت شامل سردخانه ها، توزیع کنندگان و فروشگاه‌ها باز بوده و تامین و توزیع اقلام پروتئینی متوقف نخواهد شد.

آقای عباسی معروفان با بیان اینکه در دو سه هفته گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین بارندگی‌ها قیمت گوشت قرمز جهش داشته گفت: اما اکنون قیمت دوباره به زیر ۱۰۰ هزار تومان برگشته و امسال با مازاد تولید در زمینه دام سبک روبرو بوده و ثبات قیمت‌ها ادامه خواهد یافت.

وی درباره دلیل افزایش قیمت برخی فرآورده‌های پروتئینی نظیر ران گوسفندی در قصابی‌ها افزود:​ از آنجا که به دلیل شیوع بیماری کرونا آلایش گاو و گوسفند نظیر دل، جگر و قلوه مشتری ندارد و قیمت این اقلام به یک سوم کاهش پیدا کرده بنابراین برخی از قصابی‌ها با افزایش قیمت برخی اقلام پروتئینی سعی می‌کنند ضرر خود را بدین وسلیه جبران کنند.

مدیرعامل سازمان پشتیبانی امور دام در پایان گفت:​ هم اکنون دام در بسیاری از استان‌های کشور بیش از نیاز است و مردم نگران تامین مواد پروتئینی مورد نیاز خود نباشند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید