Iranian Agriculture News Agency

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت تلاش مضاعف برای تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی در تعطیلات پیش رو

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر تلاش مضاعف برای تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی و انجام نظارت و مراقبت لازم در حوزه‌هایی مورد نیاز کشاورزی کشور در ایام تعطیلات پیش رو تاکید کرد.

ضرورت تلاش مضاعف برای تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی در تعطیلات پیش رو

به گزارش ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی،  عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در نشست شورای معاونین و مجریان طرح‌های بخش کشاورزی اظهار کرد: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم باید تلاش مضاعفی را برای تامین به موقع نهاده‌های کشاورزی اعم از بذر، کود، آفت‌کش‌ها و تامین سوخت مورد نیاز در تمامی استان‌های کشور داشته باشیم تا خللی و مانعی در تولیدات بخش کشاورزی ایجاد نشود.

وی افزود: در ایام تعطیلات پیش رو نیز باید نظارت و مراقبت لازم را در حوزه‌هایی که کشاورزی کشور نیاز دارد، داشته باشیم تا مشکلی برای کشت بهاره ایجاد نشود.

کشاورز خاطرنشان کرد: خوشبختانه بخش کشاورزی ظرفیت بالایی در حوزه نیروی انسانی دارد که باید از توان افراد برای پیشبرد بهتر کارها استفاده شود.

وی گفت: جا دارد از همکاران سازمان حفظ نباتات کشور در مبارزه با ملخ تشکر کنم که به موقع وارد عمل شده و با همکاری استان‌های درگیر و حمایت استانداران، تاکنون مبارزه موفقیت صورت گرفته است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: کشاورزی کشور چون با طبیعت عجین شده است، اگر کوچکترین غفلتی در مبارزه با آفات ایجاد شود و یا آمادگی لازم را برای مقابله با سرمازدگی نداشته باشیم، خسارت جبران ناپذیری را می تواند ایجاد کند.

کشاورز تاکید کرد: لازم است تا ۲۰ فروردین ماه سال آینده معاونت ها و بخش‌های ذیربط آماده بوده و گزارش مستمری از وضعیت تامین نهاده‌های کشاورزی، مبارزه با ملخ و سن گندم، امور اراضی و فعالیت‌های دامپزشکی تهیه و نظارت و کنترل لازم را اعمال نمایند.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، موافقت‌های لازم برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی استان‌های خوزستان و ایلام به عمل آمده است که انشاالله با تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

کشاورز تصریح کرد: روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی باید پایش و رصد مستمری از وقایع بخش کشاورزی داشته باشد و هر مسئله و مشکلی را شناسایی و با کمک سایر بخش ها درصدد رفع آن بر آید.

وی ادامه داد: انسجام بخشی بین نیروها و ایجاد محیطی مناسب برای فعالیت همکاران از دیگر اموری است که روابط عمومی باید بستر آن را فراهم آورد.

در این نشست، معاونین وزارت جهاد کشاورزی و مجریان طرح‌های کشاورزی گزارشی از آخرین وضعیت اقدامات و برنامه‌های خود را ارائه دادند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید