Iranian Agriculture News Agency

شیرزاد مطرح کرد:

افزایش نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی بر عملکرد شبکه تعاونی‌های تحت پوشش

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در راستای وظایف حاکمیتی و در چارچوب سیاست های ابلاغی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برای افزایش نظارت سازمان یافته و قانونمند بر شبکه برای کنترل عملکرد شبکه تعاونی ها و همچنین انطباق و همسویی دقیق فعالیت تعاونی های تحت پوشش با قوانین و مقررات ابلاغی، تعداد ۷۹۶ جلسه کمیته کنترل و نظارت بر امور تعاونی ها و تشکلها در سال ۱۳۹۸ در سطوح ستاد و استانها تشکیل شد.

افزایش نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی بر عملکرد شبکه تعاونی‌های تحت پوشش

به گزارش ایانا، حسین شیرزاد رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار کرد: مطابق بند ۹ از ماده ۱۳۳ قانون شرکت های تعاونی ، نظارت بر اجرای این قانون و سایر قوانین و مقررات موضوعه درباره عملیات و وظایف شرکت ها و اتحادیه های تعاونی های روستایی، کشاورزی، تولید و ... بر عهده سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا، کمیته نظارت بر امور تعاونی ها و تشکلها در سطح ستاد و استانها در چارچوب آیین نامه مربوط، نسبت به بررسی گزارش های کارشناسان حسابرسی، بازرسی و سایر گزارشات واصله در خصوص شبکه تعاونی ها و تشکلهای تحت پوشش اقدام و بر اساس مواد ۱۲۶،۱۲۷،۱۲۸،۱۴۶و... قانون شرکت های تعاونی مصوب ۱۳۵۰ و سایر مقررات ابلاغ شده تصمیم های لازم را اتخاذ می کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با تاکید بر افزایش نظارت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی در چارچوب سیاست های ابلاغی گفت:  مجموع ۷۹۶جلسه برگزار شده کمیته کنترل و نظارت بر امور تعاونی ها و تشکلها در سطح ستاد و استانها با ۱۷۵۴ دستور جلسه، تعداد ۴۲۸۵ مصوبه به دنبال داشته است که پس از تائید و ابلاغ، با پیگیری های دبیرخانه کمیته که در معاونت توسعه تعاونی ها و تشکلها مستقر است، اجرایی شده اند.

شیرزاد افزود: بررسی مقایسه ای عملکرد سالهای ۹۷ و ۹۸ کمیته های نظارت در سطوح ستاد و استان نشان می دهد که تعداد جلسات ، تعداد دستور کار و تعداد مصوبات سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ به ترتیب ۲۸، ۳۰ و ۳۴ درصد رشد داشته است که این امر حاکی از افزایش گستره نظارتی سازمان بر عملکرد شبکه تعاونی های تحت پوشش و تأکید و توجه برای اجرای دقیق قوانین و مقررات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید